عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 6 فروردين 1397
بازدید : 238
نویسنده : سعید ربیعی

هارد‌ اکسترنال  یک درایو سخت خارجی، یک دستگاه ذخیره‌‌سازی است که در خارج از کامپیوتر قرار دارد و از طریق یک کابل USB یا اتصال FireWire وصل می‌شود.
تفاوت بین این رابط ها در نرخ انتقال داده‌ها است. اتصالات USB می‌تواند داده‌ها را با نرخ 12 تا 480 مگابیت در ثانیه انتقال دهد، در حالی که FireWire از دستگاه‌های خارجی پشتیبانی می‌کند و با سرعت 400 تا 800 مگابیت در ثانیه داده‌ها را انتقال می‌دهد.
هنگامی که ظرفیت یک درایو داخلی از کامپیوتر به طور کامل استفاده شده است، نیاز به یک فضای دیگری برای ذخیره‌سازی اطلاعات احساس می‌شود. این دستگاه‌ها دارای ظرفیت ذخیره سازی بالا نسبت به درایوهای فلش هستند و اغلب برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های کامپیوتری متعدد و یا خدمت به عنوان یک درایو شبکه برای ذخیره محتوای مشترک استفاده می‌شود.
در ساده‌ترین شکل، یک درایو دیسک سخت خارجی شامل یک درایو هارد دیسک داخلی الکترونیکی است که درون یک محفظه قرار می‌گیرد.
دیسک‌های سخت خارجی نیز به عنوان درایوهای سبک وزن و قابل حمل شناخته می‌شوند.
بعضی از ذخیره کننده‌های خارجی نیز با ویژگی‌های امنیتی بالا مانند تشخیص اثر انگشت هستند که مانع دسترسی افراد به اطلاعات ذخیره شده می‌شوند.
از طرف دیگر طیف مدل‌های پیچیده‌تر با قابلیت‌های بیشتر و همچنین پشتیبان‌گیری خودکار در حال توسعه است.
در بازار، به تعداد قابل توجهی از انواع دستگاه‌های ذخیره‌سازی وجود دارد، که این بدین معنی است که نیازهای هر فرد می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
بنابراین در ادامه مواردی که در هنگام خرید یک دستگاه ذخیره‌سازی اطلاعات بیرونی لازم است بدانید را، ذکر کرده‌ایم:

در ابتدا فرض می‌کنیم شما یک مصرف کننده رسانه‌ای نیستید و فیلم‌ها را دانلود نمی‌کنید و حتی نمی‌توانید به موسیقی آنلاین گوش دهید با این حال، کامپیوتر شما پر از فایل های ورد و اکسل است و شما در نهایت متوجه خواهید شد که نیاز به یک فضای اضافه برای پشتیبان‌گیری از آنها دارید.
در اینجا شما می‌توانید با توجه به حجم فایل‌های خود، یک ذخیره‌ساز ارزان قیمت با کمترین فضای ذخیره‌سازی را خریداری کنید و اطمینان حاصل کنید که مجبور نیستید مجدد فضای ذخیره‌سازی دیگری خریداری کنید و همین میزان برای شما کافی است.
در ادامه در نظر می‌گیریم که شما یک مصرف‌کننده رسانه‌ای با حجم‌های بالاهستید، فایل‌های موسیقی دیجیتال فراوانی دارید، یا در حال کار بر روی ساختن کتابخانه فیلم خود با کیفیت بالا هستید و یا ویرایش ویدئو یا صدا انجام می‌دهید. با توجه به اینکه این کارها نیاز به تنظیمات با کیفیت بالا دارد می‌تواند مقدار زیادی از فضای دیسک را اشغال کند.
در صورتی که این موارد صادق باشد، شما مشخصا نیاز به یک فضای ذخیره‌سازی گسترده دارید. پس منطقی‌ترین کار این است که به جای خرید چندین ذخیره‌ساز ارزان قیمت با حجم‌های پایین، یک ذخیره‌ساز با حجم بالا خریداری کنید.

هارد اکسترنال یکی از ضروری ترین ابزاری است که اغلب کاربران در دنیای اینترنت و دنیای آی تی به آن نیاز دارند ، اینک در مورد خرید این ابزار بسیار کاربردی صحبت خواهیم کرد ، در بازار برند های مختلفی برای خرید هارد وجود دارد ، در این مقاله سعی میکنیم بهترین برند های موجود در بازار را برای خرید هارد اکسترنال در بازار ایران مورد بررسی قرار دهیم ، برای انتخاب درست از بین این همه برند برای خرید هارد اکسترنال ادامه مقاله را بخوانید .

بهترین هارد اکسترنال
از بین برند های بسیاری که در بازار ایران برای خرید هارد اکسترنال وجود دارد ، برند های مشهوری همچون وسترن دیجیتال ، سی گیت همچنان خود نمایی می کنند ، در این بین برند های مختلفی از سطح دوم بازار هم برای خرید هارد اکسترنال روبروی چشم شما هستند از دیگر برند های موجود در بازار می توان به برند ترنسند ، Adata ، سونی ، توشیبا ، هیتاچی ، کینگ مکس ، سیلیکون پاور هم اشاره کرد . اما کدام یک از این برند ها به چه دلیل مناسب خرید شما هستند ؟

در بین برند های اشاره شده در گام نخست اعتبار شرکت های تولید کننده را مورد بررسی قرار می دهیم ، در کل در بین هارد های اکسترنال برند های وسترن دیجیتال و سی گیت جزو برترین های بازار هستند اما اگر سراغی به اعتبار برند ها هم بزنیم برند های ، سیلیکون پاور توشیبا ، Adata و سونی هم کم از این رقبا ندارند ، اما دو گزینه قبلی به عنوان سردمداران تولید کنندگان هارد در جهان به شمار می روند.

در بین هارد های ۳۰۰ هزار تومانی اگر توجه ویژه ای داشته باشیم ، وسترین دیجیتال و Adata خودنمایی میکنند ، این برند ها در این رنج قیمت مدل های مختلفی را ارائه کرده اند ، اما برند هایی مثل سونی و سی گیت در این رنج قیمت هنوز خودی نشان نمی دهند ، در رنج بالای ۳۰۰ هزار تومان تمامی برند های مذکور حضور دارند ، در بین برند های مشهور به نظر می اید اعتماد به برند سی گیت و وسترن دیجیتال سپس Adata خودنمایی می کند.

در مقالات آینده زوم تک مطالبی در مورد بهترین هارد های اکسترنال در رنج های قیمتی خاص برای شما عزیزان ارائه خواهد شد. پس با زوم تک در بخش چگونه و چطور همراه باشید.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: هارد اکسترنال ارزان , هارد اکسترنال 500 گیگ , قیمت هارد اکسترنال 2 ترابایت , بهترین هارد اکسترنال , قیمت هارد اکسترنال 1 ترابایت , قیمت هارد اکسترنال 1 ترابایت وسترن دیجیتال , هارد اکسترنال my passport , بهترین هارد اکسترنال 2 ترابایت , ,
تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1397
بازدید : 191
نویسنده : سعید ربیعی


چستر کارلسون، مخترع فتوکپی، در اصل یک وکیل حق ثبت اختراع بود، و همچنین یک پژوهشگر و مخترع پاره وقت. زمانیکه او در اداره ثبت اختراعات در نیویورک شغلی داشت که باید تعداد زیادی کپی از مقالات مهم را در روز چاپ می کرد به فکر ساخت دستگاهی افتاد که این کار را برای او انجام دهد و بدین ترتیب زمینه اختراع فتوکپی فراهم شد.

انواع فتوکپی:

انتخاب یک فتوکپی بستگی به نیاز فرد یا شرکت دارد. اکثر دستگاه های کپی اداری برای ساخت کپی از xerograph استفاده می کنند، اما سایر پروسه های کپی، مانند چاپ جوهر افشان و ... نیز وجود دارد. در زیر یک نمودار از انواع مختلف کپی برای آشنایی و خرید را مشاهده می کنید.

نوع توضیحات
Mono copier
( کپی تک ) این مدل، تنها از تونر با رنگ سیاه استفاده می کند و در اندازه های مختلف برای چاپ تعداد بالا و پایین ساخته شده است.
Color copier
( کپی رنگی ) کپی رنگی با رنگهای Cyan، Magenta، Yellow و Black (CMYK) عرضه می شود که می تواند تمام
رنگ های رنگین کمان را تولید کند.
Multifunctional copier
( کپی چندمنظوره ) کپی چند منظوره نه تنها کپی میگیرد، بلکه چاپ، اسکن و فکس را نیز انجام می دهد. دستگاه های جدیدتر نیز می توانند به اینترنت متصل شوند و کپی های بی سیم را به دستگاه های سازگار ارسال کنند.
Analog copier
(کپی کننده آنالوگ ) دستگاه های آنالوگ از چراغ ها، لنزها و آینه ها برای استفاده از تصویر سند جهت کپی کردن استفاده می کنند.
Digital copier
(کپی دیجیتال ) دستگاه های کپی دیجیتال نسخه دیجیتال کپی آنالوگ هستند و این تکنولوژی اغلب در کپی چند منظوره فوق الذکر استفاده می شود.
Network copier
( کپی شبکه ) دستگاه های کپی شبکه می توانند برای چاپ از راه دور و سایر توابع به شبکه دفتر متصل شوند. اکثر دستگاه های چند منظوره و دیجیتال این تکنولوژی را قبلا به شکل یکپارچه یا به عنوان یک گزینه در دسترس قرار داده اند.

فتوکپی تک:
اصطلاح "mono" به تصویر تک رنگ تولید شده توسط دستگاه های کپی سیاه و سفید اشاره دارد. تک رنگ به معنای سایه های مختلف یک رنگ است، اما معمولا به ماشین های سیاه و سفید اشاره می کند. هرچند یک تصویر، که سایه های مختلف آبی درون آن هست نیز، کماکان در دسته کپی های تک رنگ محسوب می شود.

فتوکپی رنگی:
تونر رنگی در دهه 1950 در دسترس قرار گرفت، و از تکنولوژی متعارف الکترواستاتیک استفاده کرد. اولین کپی رنگ الکترواستاتیک توسط Xerox (6500) در سال 1973 منتشر شد.
امروزه تمام کپی های رنگی دیجیتال هستند و بسیار شبیه یک اسکنر کامپیوتر متصل به یک چاپگر لیزری کار می کنند. برگه اصلی که قصد کپی گرفتن از آن را دارید اسکن می کند و سپس اطلاعات را از طریق لیزر به یک درام تصویر شارژ انتقال می دهد. قبل از انتقال به کاغذ، تونر رنگی به قسمت های شارژ درام متصل می شود. مرحله نهایی، همانند چاپگر لیزری، حرارت دادن تونر در صفحه است و یک تصویر دائمی را جوش می دهد.
ویژگی های استاندارد در کپی های رنگی دیجیتال شامل پاک کردن مرز، مرکز تصویر، تنظیم رنگ و متعادل سازی رنگ است.

سرعت:
سرعت کپی با cpm و یا نسخه در دقیقه (سرعت چاپ ppm) اندازه گیری می شود. عامل اصلی بهره وری و در نهایت کارایی، سرعت کپی یا چاپگر است. یک ماشین کندتر هزینه کمتری خواهد داشت، اما زمان چرخش برای چاپ های تکی ممکن است سطح رضایت شما را برآورده ننماید.
هرچه سرعت دستگاه بالاتر باشد:

حجم چاپی بالاتر،
استفاده توسط پرسنل بیشتر،
صرفه جویی در زمان،
و در نتیجه نرخ بهره وری بالاتر خواهد بود.

راهنمای ساده برای کپی و حجم چاپ؛

تا 2000 در هر ماه: 16-25 ppm
2000-5k در ماه: 35-45 ppm، 55 ppm
5000+ در ماه: 65-80 ppm

کپی شبکه:
چاپ شبکه در حال حاضر عملکرد اصلی از فتوکپی های مدرن است که در حال حاضر به طور فزاینده ای در محل کار به عنوان چاپگر دفتر مطرح شده است.

داشتن دستگاهی که کارکنان بتوانند از کامپیوترهای رومیزی خود به طور مستقیم به یک دستگاه فتوکپی اداری دستور چاپ ارسال کنند موجب صرفه جویی در هزینه ها می باشد به گونه ایی که هزینه های هر صفحه به طور قابل توجهی پایین تر از پرینترهای لیزری است و شما یک دستگاه کمتر برای خرید و نگهداری دارید. این قابلیت اجازه می دهد تا کارکنان به سرعت از اسناد جمع آوری شده و ... با کیفیت بالا کپی تهیه کنند.
با این حال، باید توجه داشت که، مانند هر راه حل چند منظوره ای، ضروری است یک چاپگر پشتیبان ساده برای موارد اضطراری در دسترس باشد.

 

کپی دابلکس:

دابلکس یا دو طرفه یک ویژگی مفید است که امکان چاپ در هر دو طرف هر ورق را فراهم می کند. مزایای آن نیز شامل صرفه جویی در کاغذ، کاهش هزینه و کاهش صرف زمان می باشد. این مزایا در صورتی است که شما برای تولید نسخه های دو طرفه در سطح محیطی، از کاغذ کمتری استفاده می کنید.

مشاهده انواع دستگاه های کپی

 

آنچه که لازم است درباره دستگاه کپی بدانید.
دستگاه های کپی امروزی بیشتر از آنکه به نسخه اولیه آن که در سال ١٩٥٩ توسط کمپانی زیراکس معرفی شد شبیه باشندبه کامپیوترهای امروزی شبیه اند. دستگاه کپی اولیه Xerox 914تنها قادر به کپی گرفتن بوده است، اما دستگاه های کپی امروزی شامل کپی پرینت ، اسکن و فکس هم میشوند. قابل به ذکر است که امروزه تولید کنندگان این دستگاه ها تلاش دارند که کارایی این دستگاه را روز به روز ارتقاء دهند.

امروزه خیلی از شرکت ها ترجیح میدهند دستگاه ها ی کپی دیجیتال سیاه و سفید چند کاره استفاده کنند تا مدل های انالوگ قدیمی که فقط کارایی کپی را دارد. دستگاه های امروزی دارای صدای کمتر، کیفیت بهتر و همچنین ارزان تر مدل های پیشین خود هستند. دستگاه های کپی بسته به تونری که در آنها مورد استفاده قرار میگیرد به چند مدل تقسیم میشوند اما قبل از توجه به مدل آن بهتر است به این نکته توجه کنید که آیا به دستگاه رنگی و یا سیاه و سفید نیاز دارید.

قابل به ذکر است که دستگاهای کپی سیاه و سفید چند کاره قابلیت کپی، اسکن، پرینت و فکس را دارد و یا انکه این قابلیت را دارند که به انها میشود فکس و پرینت رانیز اضافه کرد. دستگاه های کپی رنگی بیشتر شبیه یک اسکنر است که به دستگاه پرنتر متصل است که قابلیت کپی و اسکن عکس های رنگی را دارد. در این دستگاه از چهار مدل تونر در رنگهای اصلی قرمز، آبی، زرد و مشکی استفاده میشود. در اینجا یادآوری میکنم که دستگاه های کپی چند کاره که از ترکیب دستگاه های کپی رنگی و سیاه و سفید استفاده میشود و بیشتر در شرکت ها و کمپانی های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد.

و اما بزرگترین مزیت آن صرفه جویی در هزینه ها ی مواد مصرفی مثل تونر ودرام و هم قطعات یدکی مثل چرخ دنده ، مگنت و غیره است.

در آخر خواهشمند است در هنگام خرید دستگاه کپی به میزان تعداد کپی مورد نیاز در ماه، میزان سرعت مورد نیاز و رنگ های لازم توجه فرمایید.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: اموزش تصویری کار با دستگاه کپی , چگونه با دستگاه کپی کار کنیم , آموزش کپی گرفتن با دستگاه کپی شارپ , اموزش تصویری کار با دستگاه کپی توشیبا , تنظیمات دستگاه کپی , دکمه های دستگاه کپی , بهترین دستگاه کپی , اموزش تصویری کار با دستگاه کپی شارپ , ,
تاریخ : دو شنبه 4 فروردين 1397
بازدید : 324
نویسنده : سعید ربیعی

SteelSeries Sensei 310 یک موس گیمینگ  خاص و منحصر بفرد است و این دو ویژگی را در قالب قیمت و کارایی خود نیز به کاربر ثابت می‌کند. این محصول قیمت نسبتاٌ ارزانی دارد با این حال به یک سنسور بصری ترو موو ۳ (TrueMove 3) مجهز شده است که آن را قادر می‌سازد تا به راحتی با محصولاتی که دارای سنسور پیکسارت (Pixart) هستند، برابری کند.
دقت سنسور: ۱۲۰۰۰ dpi
مشخصات: دارای طراحی دو قسمتی، قابلیت ردیابی یک به یک ۳,۵۰۰ CPI و طول عمر ۵۰ میلیون کلیک
مزایا: قیمت اقتصادی، کاربرد راحت برای انگشتان، چسبندگی خوب به کف دست
معایب: نداشتن کابل، نداشتن قابلیت پشتیبانی سنسور کالیبره سازی

 

 

یک ضرب المثل قدیمی داریم که پا را قلب دوم انسان خطاب می کند و تولیدکنندگان کفش از آن برای تبلیغ محصولات شان استفاده می کنند. موس و کیبورد هم دقیقا حکم قلب دوم گیمرها را دارند؛ البته پی سی گیمرها.

یک موس خوش دست به انضمام پَد مناسب و کیبورد بهینه شده برای گیمینگ، می تواند بهشت گیمرهای دسکتاپی باشد. اگرچه برندهای معتبری چون Razer و لاجیتک پیوسته محصولات مطرح و دست اول به بازار ایران وارد می کنند اما در ادامه مطلب، علاوه بر دو برند نام برده، نگاهی به محصولات شرکت های دیگر داریم.

لیست 8 تایی زیر بر اساس امتیاز بخش فنی وبسایت Engadget انتخاب شده است.

Mionix Naos 8200

 

موس های گیمینگ معمولا پر زرق و برق تر از موس های معمولی هستند، دکمه های بیشتری دارند و ظاهرشان هم متفاوت است. Mionix Naos 8200 هم مستثنی نیست. TweakTown و کوتاکو در بررسی می گویند این موس از همه ی جنبه ها، کنترل کامل را در بسیاری از بازی های حرفه ای در اختیار کاربر قرار می دهد و در حین بازی بسیار سریع و پاسخگوست. با این حال، ستاره نمایش ما طراحی Naos 8200 است که Tech Power Up در مورد آن می گوید: "نگه داشتن آن [در دست] حس قدرت را القا می کند". لوک پلانک از کوتاکو می گوید: "این راحت ترین موسی است که تا به حال دستم گرفته ام". تنها چیزی که در مورد این موس مسئله ساز شده، نرم افزار تنظیم آن است که Tom's Guide و بسیاری از منتقدین دیگر، دل خوشی از آن ندارند.

 

 

موس های سری R.A.T از Mad Catz، به لطف قابل تنظیم بودن شان همیشه در یادها می مانند. در نسخه تورنومنت، R.A.T TE، همین مدل حفظ شده و به گفته پی سی گیمر، طراحی آن فوق العاده راحت است. اگرچه Legit چندان به ظاهر جعبه مانند آن دل نبسته و آن را برای کف دست مناسب نمی داند. به هر حال، Computer Shopper می گوید اگر یک چیز قدرتمند را حین بازی زیر دستان تان می خواهید، این موس مد کتز به علت پاسخگویی سریعش همان گزینه مد نظر شماست.

 

 

مسئله سرعت و زمان پاسخگویی، اکثر موس های گیمینگ را مجهز به سیم های بلندی کرده که از طریق USB به کامپیوتر متصل می شوند در حالی که موس های وایرلس به خاطر لگ، چندان محبوب گیمرها نیستند. سنسی وایرلس با SteelSeries این محاسبات را اندکی تغییر داده. گیزمودو در رابطه با این موس دو کلام می گوید: "محکم و استوار" و Anand Tech مدعی می شود که سری استیل روی هر سطحی عالی کار می کنند. گرچه تک رادار همچنان طرفدار موس های سیمی است و می گوید در حالت وایرلس به اندازه حالت سیمی خوب کار نمی کند اما: "نتایج به طرز فوق العاده ای نزدیک یکدیگر هستند". ظاهر ساده و ارگونومیک دستگاه، کار را برای چپ دست ها هم ساده کرده.

 

کم کم به ظاهرهای فضایی نزدیک می شویم اما Corsair Raptor M45 آنقدرها هم مثل یک تکه از سفینه فضایی ها به نظر نمی رسد. Computer Shopper می گوید به دست گرفتن آن آسان است و Expert Reviews در بررسی خود اشاره می کند که: "برای گیمرهای راست دست حسی فوق العاده ایجاد می کند". اما M45 تنها زیبا و خوش دست نیست، بلکه در عمل هم کارش عالیست. دو وبسایت نام برده سرعت پاسخگویی موس را بسیار بالا خوانده اند و آن را مناسب شوترهایی می دانند که به واکنش سریع نیازمند است؛ سریع و بسیار دقیق از مولفه های M45 هستند.

 



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: خرید موس گیمینگ ارزان , بهترین موس گیمینگ , خرید موس گیمینگ a4tech , موس گیمینگ x7 , راهنمای خرید موس گیمینگ , تنظیمات موس گیمینگ , قیمت موس ارزان , ,
تاریخ : دو شنبه 2 فروردين 1397
بازدید : 187
نویسنده : سعید ربیعی

دو نوع پرینتر جوهر‌افشان و لیزری داریم:


در حالی که پرینترهای لیزری دارای کاربردهای بسیار زیادی در میان کاربران اداری هستند، اما باز هم پرینترهای جوهر افشان بر لیزری غلبه دارند. امروزه پرینترهای جوهر افشان بسیار، بهتر از مدل های اولیه خود هستند و در انواع مختلفی برای کاربران خانگی و اداری نیز موجود است.

چاپگر لیزری                                                                     Ù…قایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری رنگی


مقایسه ی پرینتر جوهر افشان و لیزری از نظر شکل ظاهری آن ها
پرینترهای رنگی دارای سه رنگ اصلی هستند که برای ساخت رنگ های مختلف از آنها استفاده می شود. و در برخی از پرینترها از این سه رنگ برای ساختن رنگ مشکی نیز استفاده می شود. که رنگ سیاه بوجود آمده از ترکیب این سه رنگ معمولا به رنگ سبز یا آبی متمایل است و در چاپ متون کیفیت متناسبی ندارد. بنابراین برای داشتن رنگ مشکی مناسب نیاز به یک کارتریج مجزا داریم که فقط شامل یک رنگ مشکی خالص می باشد. در این قسمت به مقایسه ی پرینتر جوهر افشان و لیزری از نظر شکل ظاهری آن ها می پردازیم.

به ابن ترتیب ما دو نوع کارتریج، یکی برای سه رنگ اصلی (آِّبی-قرمز-سبز) و دیگری برای رنگ سیاه نیاز داریم. برای چاپ عکس ها با کیفیت حرفه ای تر نیاز به پرینتر شش رنگ داریم. که البته این امر باعث می شود به دلیل افزایش مصرف جوهر در پرینتر نیاز به هزینه بیشتری در پرینترهای جوهرافشان باشد بنابراین استفاده از این نوع پرینتر در چاپ ممکن است مقرون به صرفه نباشد. علاوه بر این سرعت چاپ در این پرینترها ۲ تا ۳ صفحه در هر دقیقه در حالت پرینت متن و ۲ تا ۳ دقیقه در زمان برای چاپ عکس است. با افزایش سرعت چاپ افزایش قیمت پرینتر را به همراه دارد. اخیرا قیمت پرینترهای لیزری برای مصارف خانگی کاهش چشمگیری داشته تا کاربران خانگی نیز بتوانند از این پرینترها استفاده نمایند.

مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری از نظر سرعت و هزینه
در مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری رنگی باید گفت: در مقابل پرینت رنگی با پرینتر لیزر رنگی انتخاب گرانتری در مرحله اول می باشند ولی به طور باور نکردنی در هزینه های مصرفی با توجه به تعداد صفحاتی که چاپ می کنند مقرون به صرفه است. بجز در موارد خاص ، در چاپ عکس ها و تصاویر گرافیکی با کیفیتی بسیار بالاتر از نوع جوهرافشان می باشد. این پرینترها در مقایسه با نوع جوهرافشان سرعت قابل توجهی نیز دارند. این مقدار بین ۶ تا ۸ صفحه در دقیقه برای متن و یک صفحه در دقیقه برای پرینت عکس و تصاویر گرافیکی می باشد. در عین حال یک پرینتر لیزر رنگی به مراتب از جوهرافشان گرانتراست. به طوریکه ارزان ترین پرینتر لیزری از گرانترین پرینتر جوهر افشان نیز گرانتر است. البته در یک پرینتر لیزر رنگی هزینه چاپ به ازای هر برگ در مقایسه با پرینتر جوهرافشان ارزان تر است. و چنانچه تصمیم به چاپ تعداد زیادی صفحات رنگی دارید، در انتخاب پرینتر خود دقت کنید.

با توجه به کاربردهای مختلف این دو پرینتر در نتیجه ی کلی باید گفت : پرینترهای جوهرافشان ها سرعت پایین تر و هزینه نگهداری بیشتری دارند ولی گاهی مواقع کیفیت چاپ فوق العاده ای را از خود نشان می دهند و مثلا جهت چاپ عکس ها روی کاغذ های فتوگلاسه از آنها استفاده می شود . و درمقابل پرینتر های لیزری سرعت چاپ سریعتر ، هزینه های نگهداری کمتر (نسبت به تعداد پرینت) را به شما می دهند ولی به مراتب گرانتر هستند .

 

 



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: مزایا و معایب چاپگر لیزری , عکس چاپگر جوهر افشان , چاپگر لیزری رنگی , چاپگر لیزری چیست , کاربرد چاپگر جوهر افشان , چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان , بهترین پرینترهای لیزری رنگی , بهترین پرینترهای لیزری خانگی , ,
تاریخ : دو شنبه 3 فروردين 1397
بازدید : 200
نویسنده : سعید ربیعی

هنگامی که صحبت از ذخیره سازی داده می شود، کسب و کارهای کوچک، ممکن است با سوالات و مسائلی رو به رو شوند که عمده این سوالات به شکل زیر خلاصه می شود:


" هزینه کمتر برای خرید یک ذخیره ساز مناسب با کارکرد آسان "


داشتن دستگاه ذخیره سازی با کارکرد آسان به این دلیل که بسیاری از شرکت های کوچک، کارکنان IT ندارند.

 

برخی از انواع NAS برای کسب و کارهای کوچک عبارتند از:

•NAS 2 یا 4bay مناسب برای کسب و کارهای کوچک تا 25 کارمند.

•NAS Pro 2 4bay یا  6bayایده آل برای کسب و کارهای کوچک تا 50 کارمند و با سرعت بیشتری نسبت به NAS 2 یا 4Bay.

•HDD NAS و Enterprise NAS HDD، هارد دیسک های NAS هستند که برای ظرفیت های بزرگ و با قابلیت اطمینان و عملکرد بالا طراحی شده اند.

•Seagate Cloud Personal که مناسب برای افرادی است که می خواهند خاطرات خود و یا پروژه های کاری را ذخیره کنید.

 

NAS به عنوان یک راه حل ذخیره سازی با دلایل زیادی در حال گسترش است. دسترسی به داده های شرکت می تواند مزایای رقابتی فراوانی را به وجود آورد و سطح خدمات رسانی به مشتری را ارتقاء دهد، چرخه های فروش را تسریع کند و کیفیت کار پروژه هایی که نیاز به همکاری دارند را در یک شرکت بهبود بخشد.

 

 

 

معرفی سرورهای رده پایین

 

یک سرور در رده Value (رده ارزان قیمت) از یک پردازنده بهره می گیرد. این سیستم‌ها قادر به مدیریت کارهایی در حد به اشتراک گذاشتن فایل، ارسال ایمیل و به اشتراک گذاشتن چاپگر برای یک گروه حداکثر ده نفری از کاربران هستند.

این دستگاه‌ها عموماً به فرم Tower (ایستاده) یا قابل نصب در Rack (به ارتفاع U1 و شامل یک پردازنده، حداقل 4 گیگابایت حافظه (البته دست کم 8 گیگا بایت توصیه می شود) قابل گسترش به 16 تا 32 گیگا بایت و حداکثر 4 هارد دیسک از نوع SATA هستند.

در جستجوی مدلی باشید که سه یا چهار محل برای نصب درایورهای اضافی دارد، از اترنت 1000/100/10 مگا بیت بر ثانیه استفاده می کند و حدود 5 اسلات PCI دارد که دست کم دو تا از آن‌ها می توانند کنترلرهای مخصوص RAID ‌های 64 بیتی PCI X RAID یا آداپتورهای پر سرعت دیگر را روی خود سوار کنند.

اگر حدود 700 دلار هزینه کنید، می توانید یک سیستم ابتدایی شامل یک پردازنده Xeon و 4 گیگا بایت حافظه و یک هارد دیسک SATA یک تر بایتی، تهیه کنید. ECC مخفف Error Correction Code است. یک سرور با پردازنده Xeon با مقدار بیشتری رم و هارد دیسک قوی تر (یا هارد دیسک های اضافی موجود روی سیستم) حدود 1000 دلار هزینه برایتان خواهد داشت.

اگر هزینه خریدن سیستم‌ عامل را نیز در نظر بگیرید، حدود 800 دلار اضافه خواهد شد. چنین سروری به‌ طور معمول همراه یک سال گارانتی قطعات و پشتیبانی فنی (قاعدتاً پرسنل بخش پشتیبانی شرکت فروشنده (یا سازنده) باید طی مدت حداکثر 24 ساعت در دسترس شما قرار گیرند) عرضه می شود.

سرورهای رده Value دارای قابلیت‌های اضافی مثل RAID تعبیه شده هستند که صرفا امکان پشتیبانی از هاردهای SATA را خواهد داشت.

 

معرفی سرورهای رده متوسط

دستگاه‌های این رده به طور معمول بین هزار تا ده هزار دلار قیمت دارند و به‌ صورت ایستاده یا مدل‌های قابل نصب در Rack (اندازه‌های 1U تا 4U) عرضه می شوند. این سرورها می توانند چندین کار مختلف را هم زمان اداره کنند، مثلاً بانک های اطلاعاتی کوچک، سرویس‌ فایل، به اشتراک گذاشتن چاپگر و نرم‌ افزارهای سرویس‌دهنده (برنامه‌های کاربردی).

از این سرورها می توان در کسب‌ و کارهای کوچک یا گروه‌های کاری بزرگ استفاده کرد. ممکن است از دو یا چند دستگاه از این نوع به صورت پیکر‌بندی خوشه‌ای (Cluster) برای به اشتراک گذاشتن وظایف محوله به نرم‌ افزارهای سرویس‌ دهنده استفاده کرد تا در صورت خرابی یا عدم سرویس‌ دهی یک دستگاه، بقیه دستگاه‌ها بتوانند به ارایه همان سرویس بپردازند و امور روزانه از تحرک باز نماند.

سرورهای رده میانی معمولاً با 2 الی 4 پردازنده، حداکثر 3 ترابایت رم و بین 8 تا 40 عدد هارد SATA و SAS یا بیشتر در یک RAID ارایه می شوند و امکان افزودن ابزارهای ذخیره‌ سازی بیرونی (External)، سخت‌ افزار Fiber Channel SAN و ادوات دیگر نیز وجود دارد. سرور شما باید حداقل  دارای 15 مگابایت حافظه Cache از نوع Level3، هشت گیگا بایت رم، چیپ‌ست مدیریتی مخصوص سرور، آداپتور SAS یا یک کنترلر RAID، دو سال گارانتی قطعات و کارکرد و پشتیبانی به صورت (دسترسی روزانه به پرسنل بخش پشتیبانی) باشد.

سرورهای رده متوسط باید همراه هارد دیسک ها، فن و منبع تغذیه نوع Hot-Plug و یدکی (Redundant) باشند تا بتوانید بدون نیاز به خاموش کردن دستگاه، قطعات معیوب را تعویض و جایگزین کنید.

 

برای انتخاب سرور از کجا شروع کنیم؟

سرورها با پیکربندی های مختلف برای Email server ،Database server ،File sharing ،web server و غیره به کار می روند که ما شما را در نحوه انتخاب سرور مناسب راهنمایی خواهیم کرد. برای انتخاب یک سرور ابتدا باید نیاز های خود را بشناسیم که برای شناخت بهتر می توانیم از سوال های زیر کمک بگیرید.

 

   1. چه تعداد کارمند در شبکه دارید؟

2. چه مشکلاتی در شبکه دارید که سعی در حل آن دارید (چه سرویسی از سرورمی خواهید)؟

3. نرم افزار هایی که می خواهید استفاده کنید و تعداد کارمندانی که می خواهند با آنها کار کنند

4. چه سرعتی برای پردازش اطلاعات نیاز دارید (CPU مورد نیاز)

5. چه مقدار RAM نیاز دارید؟

6. به چه مقدار هارد نیاز دارید؟  لازم به ذکر است حجم اطلاعاتی را که در حال حاضر دارید و میزان اطلاعاتی که در آینده اضافه خواهد شد و نوع RAID که مورد نیارتانرا در نظر بگیرید (پیشنهاد می شود میانگین ذخیره اطلاعات را در 24 ماه یا 36 ماه محاسبه کنید)

7. از چه نوع هاردی میخواهید استفاده کنید (SAS، SATA یا SCSI)؟

8. می خواهید سرورتان Rack Mount باشد یا Tower

9. به چه تعداد پورت شبکه بر روی سرور نیاز دارید؟

10. آیا برنامه ای برای اضافه کردن استوریج و یا Tape جهت گرفتن بکاپ از سرور دارید؟

11. به چه نوع RAID نیاز دارید (جهت انتخاب کنترلر RAID)؟

12. چه مقدار می خواهید هزینه کنید؟

 

چرا سرور اچ پی بخریم؟

دلایل مختلفی می‌توان برای انتخاب سرور اچ پی نام برد. مهم‌ترین آنها عبارتند از:

 

1. آماده و فراهم بودن در تمام زمان

2. دارای سیستم‌های پیشرفته و مدرن همراه با تکنولوژی روز

3. استفاده از نرم افزارهای جدید و سیستم عامل‌های متن باز یا Open Source

4. قابلیت ارتقاء همراه با بزرگ شدن و توسعه تجارت شما

5. دارای قیمت رقابتی با سایر محصولات

6. مطابقت با ساختارهای مختلف در شبکه

7. کاربری آسان

8. قابلیت اطمینان بالا و ریسک پذیری پایین

9. به کار بردن ابداعات جدید

 

دکاس ذخیره ساز قدرتمند و به صرفه
دکاس یک واحد ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) مبتنی بر سیستم عامل لینوکس است که ضمن ارائه عملکرد برتر، شاهد قیمت رقابتی آن در بازار آزاد اقتصادی هستیم. در حال حاضر ذخیره ساز تحت شبکه با قابلیت بروزرسانی، مجهز به یک پردازندۀ چند هسته ای است .

محصولات دکاس

از آنجا که این سرور NASدر نسخۀبروزشده سیستم عامل مبتنی بر لینوکس ThecusOS عرضه می شود، به طور قطع چشمگیر و مؤثر واقع می شود و با توجه به این امر که این واحد ذخیره ساز قادر به پخش فایل های چند رسانه ای با کیفیت ۱۰۸۰p و حتی Ultra HD است، می توان از آن به عنوان مدیا پلیر استفاده نمود. بله، این سرور NAS مجهز به یک خروجی HDMI و یک اتصال دیسپلی‌پورت است که تنها کافی است پخش کننده رسانه XBMC / Kodi را راه اندازی کنید و خواهید دید که یکHTPC چهار هسته ای با عملکرد بسیار عالی در اختیار دارید.

ضمن آنکه پویایی در چند دهه اخیر به سرعت در حال تغییر و تحول است، تقاضا برای ظرفیت ذخیره سازی انبوه نیز افزایش یافته است و طور کلی به لطف وجود Wi-Fi و Gigabit Ethernet در محیط های خانگی، سبک زندگی و در نتیجه نیازمندی هایمان در طول زمان دستخوش تغییرات زیادی می شود، به طوریکه می توان گفت واحدهای ذخیره ساز NASبه طور مشخص در سبک زندگی اوارد شده و و به دنبال آن موجب تغییر در شیوه زندگی افراد می شود. واحدهای ذخیره ساز NAS سرورهای دستی و کوچکی هستند که نه تنها از آن می توان به عنوان دستگاه های ذخیره ساز استفاده نمود، بلکه با ادغام در فاکتور «سهولت استفاده»، قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

ذخیره ساز تحت شبکه دکاس N2310

علی رغم وجود مصرف های کنندگان سخت گیر و محتاط، با کاهش قیمت ها و دسترسی افراد بهGigabit LAN Ethernet پر سرعت در خانه ،به تدریج بازار خود را با دستگاه های NAS وفق داده و آن را هدف قرار می دهد. شرکت دکاس (Thecus) از جمله شرکت های خارجی است که در عرضه ذخیره سازهای NAS مقرون به صرفه و مناسب NASسرآمد است، نام دارد. ذخیره ساز دکاس با سیستم عامل مبتنی بر لینوکس (ThecusOS ۰,۷)، ویژگی نرم افزاری و رابط کاربری گرافیکی مناسبی را در اختیار کابران قرار میدهد. بدین منظور، به آزمایش و بررسی این واحد ذخیره ساز درمقایسه باعمده محصولات با قیمت های رقابتی از شرکت هایی همچون کیونپ (Qnap)، سینولوژی (Synology) و نت گیر (Netgear) خواهیم پرداخت. علاوه برآنکه ذخیره ساز NAS با برخورداری از مجموعه سخت افزاری و نرم افزاری بسیار مطلوب یک سرور فایل سریع محسوب می شود، با برنامه های کاربردی و نیز قابلیت های رسانه ای نیز بارگذاری می شود.

ذخیره ساز NAS دکاس یک اتصال SSD با کش داخلی و قابلیت RAID کامل با ۲x Gigabit Ethernet (که می تواند از قابلیت Link Aggregation نیز برخوردار باشد)، و پورت USB ۳,۰ و در نهایت دارای مجموعه ای از قابلیت های نرم افزاری است که موجب اثرگذاری روز افزون آن می شود.همچنین این دستگاه را می توان همانند سرور UPnP،FTP،MySQL، WWW و هر چه که نام سرور در آن باشد متصل نمود، اما از آنجایی که این ذخیره ساز یک سرور دانلود است، از قابلیت گسترش به اندازه دلخواه برخوردار است.

ذخیره ساز دکاس، اولین ذخیره ساز مبتنی بر سیستم عامل ویندوز Windows Server 2012 R2

به منظور دسترسی به فایل های منظم و منسجم تر، این واحد ذخیره ساز سازگار با عمده سیستم عامل های (OS) مبتنی بر «مدیریت گروه و کاربر» قرار دارد. ذخیره ساز دکاس از قابلیت های فراوانی برخوردار است که از جمله آنها می توان به اشتراک گذاری فایل، دانود تورنت و یوزنت و سرورهای کاملاً پیشرفته CMS اشاره نمود. به عبارتی دیگر، هر چه که مورد نیاز شما باشد، در اختیارتان قرار می دهد. به طوریکه مصرف برق آن با یک درایو هارد دیسک (HDD) در حدود ۱۰ وات است.

 

امکانات ذخیره ساز های دکاس

ابرcloud
پشتیبان گیری داده ها در ابر این امکان را به شرکت های تجاری می دهد تا بتوانند از هر نقطه جهان به داده ها و اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. بنابراین تمامی محصولات و دستگاه های دکاس به هنگامیکه در صورت اتصال اینترنت، ابر قابل دسترسی باشد، از بارگیری و دانلود آسان اطلاعات پشتیبانی می کند.

قابلیت شبکه در ذخیره ساز تحت شبکه دکاس
تجمیع لینک ها
تجمیع لینک ها روشی است که برای اتصال لینک های چندگانه میان سوئیچ و ذخیره ساز NAS در یک اتصال بزرگتر و سریعتر مورد استفاده قرار می گیرد، که ضمن حفظ سرعت انتقال ثابت منجر به افزایش ظرفیت شبکه نیز می شود. از آنجا که تجمیع لینک ها نیازمند تغییرات قابل توجهی در سخت افزار نیست، می توان آن رایک دستگاه مقرون به صرفه در بهبود عملکرد شبکه دانست. استفاده از تجمیع لینک ها منجر به بهینه سازی در بهره برداری از منابع می شود و توان عملیاتی را افزایش و زمان پاسخ را کاهش می دهد و همچنین از سربار جلوگیری می کند. ذخیره ساز NAS دکاس از ۷ flavor در تجمیع لینک ها استفاده می کند که شامل تعادل بار بیش از ، ۸۰۲,۳ad، تعادل XOR، تعادل TLB، تعادل ALB می باشد .

۱۰GbE
مراکز داده های سطح بالا اغلب نیازمند سطحی از سرعت هستند که میانگین اتصال اترنت هم قادر به فراهم آوری آن نیست. خوشبختانه، محصولات ذخیره ساز تحت شبکه دکاس در مقابل حجم انبوهی از تکنولوژی های نوظهور آماده است. با با استفاده از یک اسلات داخلی PCI-e، کاربران شرکت های تجاری به راحتی می توانند یک آداپتور اترنت ۱۰G را برای سرعت های انتقال سریع نصب کنند که باری دیگر در اثبات این مدعا است که ذخیره ساز های NAS دکاس به منظور پاسخگویی به نیازهای امروز و فردا طراحی شده اند.

امنیت داده ها
آنتی ویروس
کاربران خانگی اغلب داده های خصوصی خود را اعم از عکس های خانوادگی و اسناد خصوصی در دستگاه های خود ذخیره می کنند. با توجه به خطرات ناشی از ویروس ها در دستگاه ها که همانند NAS به یکدیگر متصل هستند، اطمینان از امنیت داده ها اطلاعات امری منطقی است. بدین ترتیب، شرکت دکاس، آنتی ویروس های مطمئن و قابل اعتمادی همچون McAfee را به صورت رایگان در احتیار تمامی کاربران قرار می دهد. افزودن برنامه آنتی ویروس آنها به یک مجموعه نرم افزاری در واقع بازتابی از تعهد ما به ارائه راه حل جامع امنیتی به تمامی کاربران است.

انتقال امن فایل با SFTP/HTTPS/SSL
پروتکل های فوق همگی در ذخیر ساز NAS دکاس اجرا می شوند تا از انتقال امن داده ها اطمینان حاصل شود: FTP امن یک جایگزین پیشرفته تر در پروتکل انتقال فایل (FTP) است، پروتکل انتقال ابرمتن امن (S-HTTP) به منظور کمک به انتقال خصوصی داده ها بر شبکه جهانی وب است و لایه سوکت‌های امن (SSL) یک پروتکل رمزنگاری است که ارتباطات آنلاین امن را تضمین می کند.

رمزنگاری AES ۲۵۶-bit
ویژگی AES ۲۵۶bit RAID Volume Encryption ارائه شده از سوی شرکت دکاس امکان رمزنگاری حجم RAID را با یک دیسک USB قابل نوشتن بر ذخیره ساز NAS به کاربر می دهد. به هنگامی که حجم RAID رمزنگاری شد، بدون دیسک USB حاوی کلید رمزنگاری شده، هیچ کس امکان دسترسی برای بازیابی اطلاعات و یا تغییر تنظیمات را نخواهد داشت. در نتیجه، داده ها و اطلاعات کاربران از ۱۰۰درصد امنیت برخوردار است – حتی اگر هارد دیسک و یا خود دستگاه ذخیره ساز سرقت شود.

مجازی سازی پیشرفته VMware ESXi ۵,۵ Certified
با ذخیره سازهای دکاس VMware® Ready certifiedو کاربران شرکت های تجاری قادر خواهند بود تا از ذخیره سازهای NAS به همراه سرور VMware® تا بتوانند زیرساخت های مجازی ایجاد کنند و ماشین مجازی (VMs) بسازند. در ماشین های مجازی، سیستم عامل های مختلفی را می توان راه اندازی و برنامه های کاربردی بسیاری را بر هر سیستم عامل نصب نمود تا وظایف مختلفی را اجرا کند. ذخیره ساز NAS با سرور VMware® یک بانک منابع یکپارچه را شکل می دهد که ماشین های مجازی برای اجرای برنامه ها ا از آن استفاده می کنند. در مقایسه با سرورهای تکی و سنتی با مجموعه ای از مدل های برنامه های کاربردی، زیرساخت های مجازی به صورت قابل توجهی هزینه های عملیاتی، مصرف برق را کاهش و بهره وری کلی منابع سخت افزاری را افزایش می دهد .

VMware ESXi VAAI
کاربرانی که از نوع عمومی هایپروایزر مجازی سازی، ESXI، استفاده می کنند، هم اکنون می توانند از پشتیبانی کامل برای VAAI بهره ببرند. vSphere Storage APIs برای یکپارچه سازی آرایه (داده ها)، در پلت فرم مجازی سازی امکان تخلیه عملیات ذخیره سازی را در ذخیره سازی تحت شبکه فراهم می کند که موجب بهبود عملکرد کلی زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) می شود.

Citrix Ready
Citrix® XenServer™ تنها پلت فرم مجازی سازی سرور سطح سازمانی و با تکنولوژی ابر است که ویژگی های مهمی از جمله مهاجرت زنده و مدیریت متمرکز چند سرور را بدون هزینه ارائه می کند. ذخیره سازهای Citrix Ready دکاس تمامی مراحل و فرآیند تأیید Citrix را گذرانده اند.

سرور ویندوز Server ۲۰۰۸ R۲ Hyper-V
این سرور ویندوز که برای نرم افزارهای تجاری و نرم افزارهای حیاتی – مأموریتی طراحی شده، لوگوی سرور ویندوز Server ۲۰۰۸ R۲ Hyper-V نشان می دهد که راه حل های سازمانی شرکت دکاس قابلیت پاسخگویی به بالاترین موارد فنی مایکروسافت از جمله ثبات، امنیت، قابلیت اطمینان، قابلین دسترسی، اصول ویندوز، و قابلیت سازگاری با پلتفرم را دارد.

تکنولوژی iSCSI Thin Provisioning
تکنولوژی iSCSI Thin Provisioning به مدیران این امکان را می دهد تا بتواند ۵ مقصد iSCSI Thin-Provision تحت حجم iSCSI Thin-Provision بسازد. سپس این مقصدهای iSCSI فضای ذخیره سازی فیزیکی را از حجم iSCSI Thin-Provision به اشتراک می گذارند. تکنولوژی iSCSI Thin-Provisioning از اختصاص دائمی (OP) فضای ذخیره سازی فیزیکی از سوی مدیران جلوگیری می کند بنابراین، تا حد زیای منجر به کاهش هزینه سرمایه گذاری بر ذخیره سازی در شرکت های تجاری در تمامی رده ها می شود.

ابر خصوصی
نرم افزار موبایل Thecus T-OnTheGo™ Mobile App
ما در جامعه تلفن همراه زندگی می کنیم و راه حل های ذخیره ساز NAS نیز همگام با نیازهای جامعه در حال حرکت است. استفاده از ذخیره ساز های NAS دکاس در دستگاه های هوشمند، در واقع پشتیبانی این شرکت از نرم افزار موبایل T-OnTheGo™ است و با پشتیبانی از سیستم عامل های iOS و اندروید، این نرم افزار مدیریت NAS به کاربر امکان دسترسی، کپی برداری، انتقال، و ویرایش هر نوع داده ای را میان ذخیره ساز NAS و دستگاه های تلفن همراه می فراهم می کند. ابر خصوصی شما از هر جای دنیا تنها با دسترسی به اینترنت، قابل دسترس خواهد بود.

نرم افزار موبایل Thecus T-Dashboard™ Mobile App
T-Dashboard یک نرم افزار نظارت بسیاری قوی در دستگاه های ذخیره ساز NAS شرکت دکاس است و به هنگامی که از Apple App Store و یا Android Play Store دانلود شود، کاربران با استفاده از تلفن هوشمند به راحتی می توانند وارد ذخیره ساز NAS دکاس خود شوند. پس از ورود به آن، کاربران به آرایه ای از اطلاعات در مورد دستگاه و وضعیت سرویس همانند نسخه سیستم عامل، آپ تایم، بار CPU و حتی وضعیت fan دسترسی خواهند داشت.

سرور رایگان DDNS
این سرور امکان دسترسی آسان به ذخیره ساز NAS را با Dynamic DNS فراهم می کند. سرویر DDNS از طریق اینترنت از راه دور، به کاربر امکان تخصیص و دسترسی به فایل های NAS را می دهد و از آنجاییکه به یاد آوردن رقم های IP عموماً دشوار است، از نام دامنه برای مدیریت بسیار آسان تر ذخیره ساز NAS استفاده می شود. به هنگامی که آدرس IP تغییر کند، سرور DDNS به طور خودکار آدرس را تنظیم می کند تا از امکان دسترسی از راه دور اطمینان حاصل کند. به طور خلاصه، سرور DDNS با استفاده از اسامی دامنه به جای ارقام IP، دسترسی بسیار راحت را به ذخیره ساز NAS دکاس را برای کاربر فراهم می آورد.

وب دیسک
ماژول وب دیسک روشی بسیار عالی برای دسترسی از راه دور و یا محلی به فایل ها در ذخیره ساز NAS است. از آنجه که عملکرد آن از طریق مرورگر وب است، دسترسی به وب دیسک نیز بسیار راحت و آسان خواهد بود. به هنگامی که این ماژول در داخل نصب شود، امکان بارگذاری اطلاعات در ذخیره ساز NAS، و دانلود فایل از ذخیره ساز NAS و نیز سازماندهی مجدد فایل ها و فولدرهای موجود در ذخیره ساز NAS را ممکن می سازد. در واقع همه چیز از طریق رابط کابرپسند که تنها با انتخاب و کلیک بر آن اجرا می شود، می توان دقیقاً فایل ها را از راه دور مدیریت و سازماندهی نمود.

رسانه خانگی
خروجی HDMI داخلی
ادغام ذخیره ساز NAS دکاس با خروجی HDMI امکان اتصال مستقیم ذخیره ساز NAS به تلویزیون خانگی را ممکن میسازد. پس از نصب ماژول های نمایش محلی و XBMC، مستقیماً میتوان فایل های رسانه ای از ذخیره ساز NAS را در تلویزیون پخش نمود. در واقع به معنای تبدیل ذخیره ساز NAS به یک هاب نهایی چندرسانه ای است. به لطف طیف گسترده ای از کابران، XBMC یک مرکز رسانه منبع باز است که اساساً برای Xbox ساخته شده بود. رابط کاربر گرافیکی آن (GUI) تنها با فشردن چند دکمه به کاربر امکان جستجوی آسان و مشاهده فایل های ویدئوی، تصاویر، پادکست ها و پخش موسیقی را می دهد.

مرکز رسانه PLEX
سرور رسانه PLEX قلب و مغز هر سیستم رسانه ای دیجیتال محسوب می شود. این سرور رایگان یک ماژول موجود در Thecus App Center است که امکان راه اندازی و مدیریت رسانه را به کار می دهد. با نصب سرور رسانه PLEX در ذخیره ساز NAS دکاس، بسیاری از دستگاه ها بر شبکه (همچون Xbox ۳۶۰ و یا دستگاه های تلفن همراه) می توانند به راحتی به رسانه های آنلاین و محلی متصل شوند. این سرور قادر است به طور خودکار محتوای iTunes، iPhoto و Aperture را جمع آوری نماید. از فیلم های مورد علاقه تان گرفته تا رشته کوه های موسیقی شما، سرور PLEX امکان مدیریت رسانه در ذخیره ساز NAS دکاس را فراهم می آورد که کاربر براحتی می تواند از آن لذت ببرد.

سرور iTunes
این تکنولوژی ذخره ساز NAS دکاس شما را به سرور iTunes متصل می کند. با این ویژگی نوآورانه، می توان تنظیم نمود که چه افرادی می توانند به رسانه شما و همچنین پخش فایل های به اشتراک گذاشته شده در شبکه تان دستری داشته باشند.

سرور تصویر Piczza
سرور تصویر Piczza دکاس ابزاری قدرتمند در اشتراک گذاری فایل ها با دیگر افراد به صورت محلی و از راه دور است. در واقع مدیران می توانند اکانت های چندگانه ایجاد نمایند که به هر کاربر در خانه و یا در اداره امکان مدیریت گالری عکس و جستجوی در آلبوم های عمومی دیگران را فراهم می آورد. با به اشتراک گذاری تجارب و گالری ها، کاربران می توانند رشد جوامع Piczza تحریک کنند.

اشتراک گذاری فایل
در مسئله استراک گذاری فایل، ذخیره ساز NAS شرکت دکاس را می توان به عنوان یک سرور FTP راه اندازی نمود که امکان دستری به اطلاعات از طریق نرم افزار FTP به دوستان و یا کارمندان (با یک شناسه کاربری و رمز عبور معتبر) می دهد . به عنوان مثال، وب دیسک یک روش بسیار عالی در دسترسی آنلاین و یا محلی به فایل ها در ذخیره ساز NAS است. پس از ورود به سیستم، وب دیسک به کاربر مجاز امکان بارگذاری فایل در ذخیره ساز NAS، و دانلود فایل از آن و همچنین امکان سازماندهی مجدد فایل ها وفولدرها را در ذخیره ساز NAS فراهم می کند. در واقع همه چیز از طریق رابط کابرپسند که تنها با انتخاب و کلیک بر آن اجرا می شود، می توان دقیقاً فایل ها را از راه دور مدیریت و سازماندهی نمود.

مدیریت دانلود
مدیریت دانلود بیت تورنت
آیا حجم وسعی از فایل ها را دانلود می کنید؟ برنامه کلاینت بیت تورنت به شما امکان دانلود مستقیم فایل های بیت تورنت را در ذخیره ساز NAS ممکن می سازد. ظرفیت اضافی موجود در ذخیره ساز NAS دکاس ضمن استفاده از قدرت محاسباتی مستقل به منظور اجرای هماهنگ و آسان کامپیوترتان، تمامی فایل های بیت تورنت شما را ذخیره می کند، پس از آن، تمامی دانلودها به صورت منظم در ذخیره ساز NAS ذخیره شده و آماده اجرا می شوند.

 



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: ذخیره ساز تحت شبکه nas , سیستم های ذخیره سازی اطلاعات , ذخیره سازی تحت شبکه , قیمت nas qnap , nas توضیح , فروش nas storage , ذخیره ساز تحت شبکه چیست , قیمت انواع san storage , ,
تاریخ : دو شنبه 1 فروردين 1397
بازدید : 205
نویسنده : سعید ربیعی

بهترین ماوس گیمینگ موجود در بازار!

 

SteelSeries Sensei 310  یک موس گیمینگ خاص و منحصر بفرد است و این دو ویژگی را در قالب قیمت و کارایی خود نیز به کاربر ثابت می‌کند. این محصول قیمت نسبتاٌ ارزانی دارد با این حال به یک سنسور بصری ترو موو ۳ (TrueMove 3) مجهز شده است که آن را قادر می‌سازد تا به راحتی با محصولاتی که دارای سنسور پیکسارت (Pixart) هستند، برابری کند. 

دقت سنسور: ۱۲۰۰۰ dpi 

مشخصات: دارای طراحی دو قسمتی، قابلیت ردیابی یک به یک ۳,۵۰۰ CPI و طول عمر ۵۰ میلیون کلیک

مزایا: قیمت اقتصادی، کاربرد راحت برای انگشتان، چسبندگی خوب به کف دست

معایب: نداشتن کابل، نداشتن قابلیت پشتیبانی سنسور کالیبره سازی

 

2.Logitech G903

 

لاجیتک در سال گذشته با عرضه موس مدل G900 ثابت کرد که موس های وایرلس هم می‌توانند فرامین کاربران را بدون تاخیر انجام دهند؛ این سازنده امسال مدل G903  را به بازار عرضه کرد که از قیمت بالایی برخوردار است اما کارایی بسیار منحصر بفردی را نیز در اختیار شما می‌گذارد. این محصول برای رقابت با بهترین ماوس های گیمینگ برند ریزر طراحی و عرضه شده است.

دقت سنسور: ۱۲۰۰۰ dpi

مشخصات: دارای قابلیت شارژ شدن بی سیم از طریق صفحه ماوس پاور پلی لاجیتک، باتری قدرتمند با مدت عملکرد ۲۴ ساعت (قابل ارتقاء به ۳۲ ساعت با خاموش کردن لامپ‌های ال ای دی)، سنسور بصری PMW3366 و فناوری لایت اسپید وایرلس

مزایا: کیفیت ساخت بسیار خوب، قابلیت‌های بی سیم دقیق و قابل اطمینان

معایب: قیمت بسیار گران

3.Asus ROG Gladius II

یک موس گیمینگ حرفه ای و زیبا

 

ROG Gladius II  یک موس زیبا و منحصر به فرد از شرکت ایسوس است و البته از قیمت بالایی برخوردار است. این موس به کلیدهای جداشدنی، یک غلتانک فشاری، سیستم نورپردازی RGB و ضامن حساس به فشار مجهز شده است به همین دلیل می تواند هرآنچه را که شما به عنوان یک گیمر حرفه‌ای می خواهید در اختیارتان قرار دهد. گلادیوس ۲ برخلاف بعضی از ماوس های هم قیمت موجود در بازار فاقد وزنه‌های جداشدنی است اما می‌تواند کاربرد راحت و دقیقی را ارائه کند. 

دقت سنسور: ۱۲۰۰۰ dpi

مشخصات: دارای شتاب ۵۰ G، نرخ سرعت واکنش دهی ۱۰۰۰Hz یو اس بی، کلیدهای جداشدنی، شاسی‌های امرن (Omron) و نورپردازی RGB

مزایا: تجربه استفاده بسیار خوب، طراحی منحصر بفرد

معایب: قیمت گران، ویژگی‌های محدود

4.Corsair Glaive RGB

ترکیبی از کاربرد راحت، عملکرد خوب و طراحی زیبا!

 

با اولین نگاه به برچسب قیمت این موس به نظر می آید که این موس برای رقابت با Razer DeathAdder طراحی و تولید شده است. کورسیر تا به امروز در فروش کیس‌ها، صفحه کلیدها، سیستم‌های پاور و کول پدها و RAM رایانه‌های شخصی به موفقیت‌های زیادی دست یافته است و این امر باعث می‌شود که Glaive RGB هم بتواند به عنوان یکی از بهترین موس ‌های گیمینگ ۲۰۱۷ به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. این موس کاربرد راحتی دارد و به یک پوشش لمسی نرم و گریپ‌های قابل تعویض انگشت شصت مجهز شده است.

دقت سنسور: 16000 dpi

مشخصات: دارای گریپ قابل تعویض انگشت شصت، نورپردازی سه ناحیه‌ای، سنسور پیکسارت ۳۳۶۷، شاسی‌های امرن و چراغ‌های وضعیت دی پی آی

مزایا: کاربرد راحت، لغزش روان

معایب: بدنه تقریبا تمام پلاستیکی، قیمت نسبتا گران

 

5.Creative Sound BlasterX Siege M04

یک ماوس زیبا و دقیق!

 

عرضه موس گیمینگ توسط برند کریتیو که بیشتر به عنوان سازنده کارت صدا شناخته شده است یک پدیده عادی نیست.

Sound BlasterX Siege M04 محصولی است که دقیقا برای انجام چنین کاری توسط شرکت کریتیو عرضه شده است. این ماوس نرخ dpi ۱۲۰۰۰ را پشتیبانی می‌کند از این رو کاربرش می‌تواند به راحتی کارهای خود را با آن انجام دهد. 

دقت سنسور: 12000 dpi

مشخصات: دارای هفت کلید قابل برنامه ریزی با استفاده از شاسی‌های امرن با عمر ۵۰ میلیون کلیک، سنسور پیکسارت PMW3360 با نرخ انتخاب ۱۰۰۰Hz، طراحی ارگونومی و نورپردازی RGB

مزایا: سنسور بسیار خوب، طراحی زیبا

معایب: وزن نسبتا سنگین، تعادل نه چندان خوب

6.Thermaltake Tt Sports Level 10M

یک ماوس گیمینگ تفکیک پذیر!

 

بیشتر گیمرهای حرفه‌ای ماوس ‌های سیمی را به ماوس های وایرلس ترجیح می‌دهند زیرا این محصولات با سرعت بیشتری فرامین کاربران خود را اجرا می‌کنند. با این حال کاربرانی هم هستند که آزادی حرکت ماوس های وایرلس را با هیچ ویژگی دیگری عوض نمی‌کنند. Thermaltake Tt Sports Level 10M این دو مشخصه را در کنار یکدیگر در اختیار شما میگذارد زیرا می تواند به راحتی به عنوان یک موس بی سیم و سیمی ایفای نقش کند. این موس همچنین می‌تواند عملکرد و تجربه کاربرد بسیار خوبی را در اختیار شما بگذارد.

دقت سنسور: 16000 dpi

مشخصات: دارای سنسور آواگو ۹۸۰۰ و قابلیت تغییر سریع بین حالت اتصال سیمی و بی سیم

مزایا: طراحی زیبا و ارگونومی

معایب: وزن سنگین، آزار دهنده بودن کلید فلزی

7.Razer DeathAdder Elite

دقیق‌ترین ماوس دف ادر ریزر!



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: راهنمای خرید موس گیمینگ , موس گیمینگ لاجیتک , خرید موس لاجیتک , موس گیمینگ x7 , قیمت موس ارزان , خرید موس گیمینگ a4tech , بهترین موس گیمینگ , خرید موس گیمینگ ارزان ,
تاریخ : دو شنبه 27 اسفند 1396
بازدید : 198
نویسنده : سعید ربیعی

 

 

در نمایشگاه  CES 2017، سامسونگ از تکنولوژی جدید تلویزیون های خود با نام QLED  رونمایی کرد که این مدل ها از تکنولوژی نقطه کوانتومی در یک پنل LED استفاده می کنند.

 

  Quantom dot LED = QLED که این در واقع فناوری جدیدی نیست.

سامسونگ این پیام را تایید می کند که QLED یک فناوری برتر است و دارای مزایای زیادی نسبت به OLED است. این مدل ها در واقع نبردی بین برتری تلویزیون LED و تلویزیون OLED است.
QLED چگونه کار می کند؟
تکنولوژی نقطه کوانتومی تلویزیون با قرار دادن یک لایه یا فیلم از نقاط کوانتومی در مقابل یک پنل نور پس زمینه منظم LED کار می کند. لایه از ذرات کوچک ساخته شده است که هر کدام از آنها رنگ خود را با توجه به اندازه آن (هرجایی بین 2 تا 10 نانومتر) منتشر می کند. اساسا، اندازه ذره، طول موج نوری که آن را منتشر می کند، دیکته می کند، از این رو رنگ های مختلفی را فعال می کند. سامسونگ می گوید که نقاط کوانتومی بیش از یک میلیارد رنگ را فعال می کند.
در این نسل سوم تلویزیون های کوانتومی، که QLED نامیده می شوند، ذرات تغییر کرده اند، زیرا آنها اکنون دارای یک هسته آلومینیوم فلزی و پوسته فلزی جدید هستند که موجب افزایش دقت رنگ شده، اما این دقت رنگ را در روشنایی های پیکسل های بالاتر نیز فراهم می کند.
توانایی تولید این رنگ ها در روشنایی های بالاتر باعث می شود که حجم رنگ بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم و این در اینجا QLED ادعا می کند که از توانایی های OLED برتر است. این توانایی حفظ رنگ، در مناطق پررنگی که OLED نمی تواند رنگ را حفظ کند، خود را نشان می دهد.

نتیجه این است که QLED به شما امکان می دهد رنگ های قابل ملاحظه بیشتری داشته باشید.

تفاوت QLED با OLED:
روشنایی واقعا مسئله مهمی است که می تواند در تفاوت تکنولوژی ها موثر باشد. تلویزیون های نقطه کوانتومی ( QLED ) هنوز هم بر روی یک سیستم نور پس زمینه LED کار می کنند اما OLED ها هر کدام نور خود را تولید می کنند، یا روشن یا خاموش می شوند. مزیتی که OLED ارائه می دهد این است که شما می توانید پیکسل هایی را که مورد نیاز نیست، خاموش کنید.
مدل های QLED سامسونگ از سیستم LED لبه ی روشن استفاده می کنند (بعضی از آنها از طرف دیافراگم، بعضی از نقاط پایین هم روشن می شوند) و این به مناطق کم نور تقسیم می شود. مدل Q9، دارای 32 بلوک تاریک است، در حالی که دیگر مدل های Q دارای 12 بلوک تاریک است.
همچنین مصرف برق در این دو مدل متفاوت است. پانل های OLED بسیار نازک هستند و نیاز به نور پس زمینه ندارند. به همین ترتیب، تلویزیون OLED، نسبه به مدل های تلویزیون های QLED سبک تر بوده و نیاز به قدرت برق کمتری دارند. 
علاقه مندان تلویزیون به نوع دیگری از تلویزیون QLED امیدوارند، که در آن نقطه های کوانتومی می تواند با برق مانند OLED روشن و خاموش شود بدون نیاز به سیستم نور پس زمینه، و در حال که هیچ پانل ال سی دی درگیر نیست. اگر نقطه های کوانتومی نور تولید کنند، ما می توانیم با استفاده از QLED یک تکنولوژی نمایشگر انتشاری داشته باشیم.
شما می توانید برای مشاهده انواع تلویزیون های QLED و لیست قیمت های رقابتی فروشندگان معتبر ای کالا، به میهن مارکت مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: تکنولوژی QLED , تلویزیون های سامسونگ , تفاوت QLED با OLED , بلویزیون کوانتومی , خرید تلویزیون ,
تاریخ : دو شنبه 27 بهمن 1396
بازدید : 208
نویسنده : سعید ربیعی

 

 
این دستگاه ها توسط مجموعه حرکات منظم، مرتب و اصولی روی بافت های بدن از خستگی عضلانی بدن می کاهند.
همچنین نوعی ماساژدرمانی تسکین دهنده استرس هم وجود دارد که توسط متخصصان این کار ارائه می شود.

 

هنگامی که ماهچه ها بیش از اندازه فعالیت داشته و عضلات فرد دچار گرفتگی و اسپاسم می شوند، هیچ چیز نمی تواند مانند یک ماساژخوب آنها را آرام کند و انرژی آنها را بازگرداند. این کار را با کمک برخی از ابزارهای ماساژ موجود در بازار می توانید انجام دهید.

تقریبا دو نوع دستگاه ماساژ وجود دارد:

•    ماساژ دهنده های شیاتیو یا ماساژ دادن با توپ های نورد که این نوع، به طور موثر توکسین های بدن را آزاد می کند و بدن شما منعطف تر می گردد. گردش خون بهبود می یابد و فشار خون را کاهش می دهد تا استرس بدن شما را کاهش دهد.

•    ماساژور ارتعاش، بدون توپ نورد و فشرده سازی هوا با استفاده از یک پارچه نرم درون محفظه.

در ادامه به معرفی و بررسی برخی  از ماساژورها  می پردازیم:

•    بالش ماساژ (مناسب برای زمان کار در اداره و پشت میز): آیا همیشه در گردن و شانه های خود احساس درد می کنید؟ این یک شکایت رایج است و اغلب پد های گرمایشی به تنهایی نمی تواند این دردها را تسکین دهد و اگر برای مدتی این دردهای ناحیه گردن خود را نادیده بگیرید، خطر ابتلا به سردرد و یا حمله میگرنی در شما افزایش می یابد. آنچه در مورد این ماساژور بسیار مورد توجه است این است که علاوه بر گردن و شانه ها می توانید از آن برای کمر، سر و حتی پا استفاده کنید.

بعضی از ماساژورهای شخصی نیاز به اتصال برق ندارند و با باطری کار می کنند و برخی از آنها، مخصوصا مدل هایی که گرما هم تولید میکنند، دارای سیم اتصال به برق هستند.
ماساژورهای مختلفی با ویژگی های متنوعی وجود دارد، اما بهتر است ویژگی هایی که در ادامه ذکر شده در یک ماساژور وجود داشته باشد:
1.    تنظیم برای یک ماساژ سفارشی جهت تسکین قسمتی از بدن که مورد نظر شماست.
2.    جنبش دو طرفه (تقلید از حرکت ماساژ انسانی)
3.    داشتن بخش حرارتی
4.    درمان توسط مادون قرمز
5.    درمان مغناطیسی

ویژگی های این ماساژور:

    گرمای زیادی دارد.
    به راحتی قابل تنظیم است.
    توانایی بالایی در ماساژ چندین قسمت از بدن را دارد.

اما از مضرات این دستگاه می توان به این موضوع اشاره کرد که شما ممکن است مجبور به استفاده از غلطک به صورت دستی برای تغییر جهت ماساژ پس از چند دقیقه باشید که این به صورت خودکار قابل کنترل نیست.


•    ماساژور پا: این ماساژور مناسب برای ماساژ پاها بوده به علاوه اینکه دارای بخش گرما دهنده نیز می باشد و درد عصبی در نقاط حساس پا را تسکین می دهد.

    فواید:

ماساژ قوی پا برای تسکین درد مفاصل و دردهای عضلانی

مضرات:

گرمای این دستگاه می تواند برای افرادی با پاهای ظریف و حساس، زیاد و آزار دهنده باشد.

•    ماساژور ضربه ای: ماساژور ضربه ای نوعی از بهترین ماساژ دهنده ها می باشد. این دستگاه ها دارای چکش هایی است که ارتعاشات را به عضلات می فرستند.
             در واقع به بافت های عمیق بدن شما متصل می شود، در حالی که بسیاری از                                                                                                                       
             دستگاه های مشابه (و اغلب گران تر) فقط لرزش دارند. 
    
    مزایا:

    بی صدا
    ارزان
    دسته قابل تعویض
    قدرتمند

    مضرات:

    بعد از مدتی دارای نویز می شوند.



•    ماساژور همه کاره: ماساژوری برای کمر، گردن، پا و ... . عملا این دستگاه برای ماساژ تمامی قسمت های بدن استفاده می شود. در این دستگاه تسمه هایی تعبیه شده است که می توان با کشیدن آنها فشار بیشتری را به ماهیچه های عمیق تر بدن وارد کرد. این دستگاه برای تسکین درد کمر، پا، سر و ... می باشد که دارای دستگیره های کوچکی است که با چرخش و تنظیم آنها می توانید بافت های عمیق تری از بدن را ماساژ دهید اما گرمای خروجی از این دستگاه بسیار اندک می باشد.

•    ماساژور گردن: دستگاهی قابل حمل برای سفرهای جاده ای و رفت و آمد طولانی است. این وسیله قابل حمل، سبک وزن بوده و به راحتی می توانید از آن در اتومبیل و یا محل کار خود استفاده کنید. آن را در اطراف یک صندلی قرار دهید و آن را به شارژر (ماشین) وصل کنید و از ماساژ و گرمای آن استفاده کنید.



•    ماساژور چشم: ماساژور چشم دارای عملکرد ویبره و گرما می باشد. این وسیله به صورت کیسه هوای هوشمند سبک و قابل حمل بوده و از اطراف چشم و بینائی شما مراقبت می کند، خستگی شما را کاهش داده و انرژی مجدد به چشمان شما باز می گردد. با توجه به نوع خاص طراحی این دستگاه، نقاط خاص اطراف چشم و پیشانی را ماساژ می دهد، که نتیجه آن بازگشت انرژی تحلیل رفته و از بین رفتن استرس و خستگی در چشم و صورت شما می باشد.

•    ماساژور صورت: ماساژور صورت، جهت بر طرف کردن چین و چروک، صورت جوان سازی پوست و جلوگیری از آتروفی شدن و شل شدن و افتادگی عضلات صورت و بر طرف کردن سیاهی و پف زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

•    تنس ماهیچه: دستگاهی برای تقویت ماهیچه ها، تسکین درد، استفاده در فیزیوتراپی، ماساژور و آرامش بخش بوده که عملکرد دستگاه به صورت تحریک ماهیچه با همان تکرار ضربات الکتریکی بدن از طریق الکترودها است که از طریق پوست به اعصاب و بافت ماهیچه می رسد. الکترودها را می توانید به هر قسمت از بدن متصل نمایید. تحریک الکتریکی بدون درد و بی ضرر است فقط کمی احساس لرزش خفیف یا مور مور شدن خواهید داشت. ضربات الکتریکی که به بافت ها فرستاده می شود بر انتقال تحریک الکتریکی به داخل عصب ها، مراکز عصب و گروه ماهیچه ها تاثیر        می گذارد.



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: خرید ماساژور برقی , خرید ماساژور , ماساژ درمانی , معرفی ماساژورها , تسکین استرس با ماساژور برقی ,
تاریخ : دو شنبه 27 دی 1396
بازدید : 205
نویسنده : سعید ربیعی

  

هر دو پرینتر جوهر افشان و لیزری قادر به تولید وضوح بالا در حدود 600 تا 2400 نقطه در اینچ (پیکسل) هستند، اما پرینترهای جوهر افشان نیاز به کارتریج دارند و نگهداری از آنها هزینه بر می باشد. 

 

پرینتر لیزری و پرینتر جوهرافشان

• بیشترین کارآیی برای چاپ اسناد متنی سیاه و سفید بوده و برای چاپ عکس ها مناسب نیستند و کیفیت عکس بسیار پایین است.

 

• لیزری‌ها معمولا نمی‌توانند مقادیر غیرمعمول مثل ظرافت ها در یک کارت تبریک را در نظر بگیرند.

 

• پرینترهای لیزری معمولا از لحاظ سرعت پیشرفته تر از جوهر افشان هستند و متن سیاه و سفید را با سرعت 12 تا 20 صفحه در دقیقه چاپ می کنند.

 

• لیزری‌های سیاه و سفید به طور معمول در مقایسه با مدل های جوهر افشان با هزینه پایین‌تری، چاپ را انجام می‌دهند. کارتریج لیزری که هزینه آن کمتر است، می‌تواند هزاران صفحه سیاه و سفید را با کمترین نرخ به چاپ برساند.

•اگر به طور معمول قصد چاپ ترکیبی از متن، گرافیک و عکس را دارید، این مدل از پرینتر را انتخاب کنید، زیرا توانایی بالایی در چاپ های گرافیکی دارد.

 

• اکثر جوهر افشان ها متن سیاه و سفید را در 3 تا 13 صفحه در دقیقه تولید می کنند اما برای عکس های رنگی بسیار کندتر هستند. 

 

• فتوکپی عکس نیز از مواردی می باشد که پرینتر جوهر‌افشان توانایی انجام آن را دارد. این عمل ممکن است کمتر از یک دقیقه طول بکشد و می تواند به اندازه 25 سنت هزینه داشته باشد.

 

 

 

پرینتر جوهرافشان

چاپ جوهر افشان یک نوع چاپ کامپیوتری است که یک تصویر دیجیتال را با حرکت دادن قطرات جوهر بر روی کاغذ، پلاستیک یا ... بازسازی می کند. 

مفهوم چاپ جوهر افشان در قرن بیستم آغاز شد و این تکنولوژی برای اولین بار در اوایل دهه 1950 به طور گسترده توسعه یافت. از اواخر دهه 1970 پرینترهای جوهر افشان که می‌توانستند تصاویر دیجیتالی تولید شده توسط رایانه ها را تولید کنند، عمدتا توسط اپسون، هیولت پاکارد، (HP) و کانن تولید شدند. 

 

پرینتر لیزری

چاپ لیزری فرایند چاپ دیجیتال الکترواستاتیک است. این دستگاه، یک متن را با کیفیت بالا (و عکس های با کیفیت متوسط)، توسط  پرتاب لیزر به جلو و عقب توسط چندین سیلندر منحصربفرد به نام "درام" تولید می کند. پس از آن درام با انتخاب جوهر پودر الکتریکی (تونر)، تصویر را به کاغذ انتقال می دهد که پس از آن حرارت داده می شود تا به طور دائم ثبت شود. 

 

 

مهمترین ویژگی یک پرینتر:

 

 

 

سالهاست ماشین های تایپ جای خود را به پرینترهای پیشرفته داده اند که علاوه بر چاپ متون امکان چاپ تصاویر ، خطوط و... را بر روی کاغذ و مقوا دارا هستند . این دستگاه ها دارای حافظه اند و برخی از آنها قابل برنامه ریزی و اعمال تنظیمات دلخواه می باشند . هر کدام از ما روزانه باانواع مختلف این پرینتر ها سروکار داریم . گاهی جهت چاپ یک متن یا حتی عکس های خود از آنها استفاده نموده ایم . در مقاله ای توضیح دادم که چطور با توجه به نیاز خود پرینترمان را انتخاب کنیم، حالا در اینجا به چند مورد از ویژگی هایی که یک پرینتر باید داشته باشد می پردازیم.

 

مهمترین ویژگی های مربوط به پرینترعبارتند از:

 

سرعت پرینتر : سرعت بالای چاپگرها از جمله عوامل موثر در حضور موفقیت آمیز در صحنه رقابت تجاری می باشد. تعداد صفحاتی را که یک چاپگر در واحد زمان می تواند چاپ نماید، همواره عامل مهمی در میان مصرف کنندگان به منظور افزایش توان رقابتی در بازار تولید کنندگان این محصول خواهد بود. در بیشتر مواقع سرعت چاپ اعلام شده توسط تولید کنندگان با آنچه در عمل محقق می شود، دو یا سه مرتبه بیشتر بوده. به عنوان مثال در بررسی های انجام شده، توسط یک تولید کننده سرعت چاپ در چاپگرهای جوهر افشان در حالت متن بین 2/5 تا 21 صفحه در دقیقه اعلام شده است در صورتیکه عملا به سرعت چاپ بین 9/1 تا 2/7 صفحه  در دقیقه رسیده است. و همچنین در مواردیکه سرعت چاپ تصاویر بین 2/2 تا 15 اعلام شده، در عمل و با توجه به تست های صورت گرفته محدوده ذکر شده به 5/0 تا 5/1 کاهش یافته است. چنین  وضعیتی در چاپگرهای لیزری تک رنگ و رنگی نیز صادق می باشد و سرعت چاپ متون بین یک تا سه مرتبه کمتر از تعداد صفحات اعلام شده توسط تولید کنندگان محقق شده است. این وضعیت در چاپگرهای لیزری رنگی در حالت چاپ تصاویر به مراتب بدتر نیز می شود. بعنوان مثال در چاپگرهای لیزر رنگی سرعت چاپ تصاویر بین 1 تا 3 صفحه در دقیقه می باشد و این میزان 8 مرتبه کمتر از آنچه  که تولید کنندگان اعلام کرده اند، می باشد.

دقت چاپ: اخیرا دقت چاپ در چاپگرها جوهرافشان جدید به مرز 4800 در 1200 نقطه در اینچ رسیده که این میزان نسبت به دقت 2400 در 1200 نقطه در اینچ پیشرفت چشمگیری می باشد. مشاهده نمونه خروجی در چاپگر بهترین روش برای بررسی کیفیت چاپ در یک چاپگر می باشد.

کیفیت چاپ: اغلب چاپگرهای لیزر رنگی و تک رنگ متون را بالاترین سرعت و کیفیت چاپ می کنند. چاپگرهای لیزری در مقایسه با چاپگرهای جوهر افشان در چاپ عکس کیفیت چاپ کمتری دارد ولی در مقابل چاپگرهای جوهر افشان در حالت چاپ نمودارهای رنگی و تصاویر گرافیکی دو بعدی به مراتب کیفیت بهتری دارند.

قیمت چاپ در هر صفحه: در چاپگرهای جوهر افشان قیمت کارتریج بالا می باشد. عموما کارتریج هایی که از جوهر کمتری استفاده می کنند دارای قیمت مناسب تری می باشند. پارامتر مهم در تصمیم گیری خرید چاپگر قیمت تمام شده هر صفحه تک رنگ و رنگی می باشد. در کارتریج هایی که تولیدکنندگانی مانند Canon ، Epson و HP روانه بازار کرده اند معمولا هر کارتریج رنگ مختص خود را دارد که نسبت به قیمت کارتریج های معمولی اندکی بیشتر است. در مقابل چاپگرهای لیزر رنگی از آنجایی که از یک تونر کارتریج مجزا برای هر رنگ استفاده می کنند بنابراین قیمت تمام شده چاپ هر صفحه نسبت به چاپگرهای جوهرافشان بیشتر می باشد.

امکانات: تقریبا تمامی چاپگرهای جوهر افشان دارای حداقل حافظه می باشند. چنین چاپگرهایی دارای امکانات اتصال به شبکه نمی باشند. درمقابل چاپگرهای لیزری معمولا دارای امکانات بشتری می باشند. چاپگرهای لیزری تک رنگ قابلیت نگهداری 150 تا 700 برگ را دارند و چاپگرهای لیزری رنگی بین 200 تا 1200 برگ را نگهداری می کنند. علاوه بر این به منظور افزایش ظرفیت نگهداری کاغذ تا 5000 برگ روی این پرینترها امکان نصب سینی وجود دارد. چاپگرهایی که دارای حافظه بیشتر از 8 مگا بایت می باشند قابلیت چاپ همزمان تعداد صفحات بیشتری را دارند.   



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: پرینتر , پرینتر لیزری , پرینتر جوهرافشان , مقایسه پرینتر لیزری و جوهرافشان , قیمت پرینتر ,
تاریخ : دو شنبه 27 فروردين 1396
بازدید : 224
نویسنده : سعید ربیعی

                      میهن مارکت؛ سامانه آنلاین مقایسه قیمت فروشندگان و اطلاع رسانی تجاری

امروزه برای خریداران کالاها و خدمات، اینترنت و به شکل کلی فضای مجازی، کسب اطلاعات در مورد کالاها و مشاهده قیمت و شرایط متنوع خرید را تسهیل کرده است.

ولی مشکل دیگری که به موازات توسعه این امکانات به وجود آمده است، تنوع و ازدیاد مراکز فروش و عرضه کالاها و خدمات و یا منابع متعدد اطلاع سانی محصولات، به شکل روز افزون است. این مشکل خیلی سوالات و ابهامات برای کاربر به وجود می آورد، از جمله:


دقیقا چه کالایی بخرم؟
کدام برند را بخرم؟
از کدام فروشگاه آنلاین، یا فروشگاه سنتی حاضر در فضای مجازی خرید کنم؟
قیمت ها را چطور مقایسه کنم؟
وضعیت ضمانت های کالاها چگونه است؟
چه اخبار و فن آوری یا مدلهای جدیدی وارد بازار شده یا درحال ورود هستند؟
آیا امکان خرید کالای دست دوم بجای نو و صرفه جویی چشمگیر در هزینه برای من وجود دارد؟
و سوال و ابهامات از این دست..

در این میان راه حلی که در کشورهای پیشرو و توسعه یافته فضای سایبری، بکار گرفته میشود، وب سایتهای اطلاع رسانی و مقایسه قیمت هستند.
در ایران نیز میهن مارکت اولین وبسایت ایرانی میباشد که از سال 1388 در این زمینه شروع به کار کرده و درحال حاضر نیز فعال است.

در میهن مارکت میتوانید:

- قیمت فروشگاه های معتبر سنتی و فروشگاه های اینترنتی هر کالا را در یک صفحه مشاهده و مقایسه کنید.


- با اطمینان خاطر  بیشتری فروشنده کالا را گزینش کنید، چون فروشندگان دست کم از فیلتر میهن مارکت گذشته اند.


- مشخصات و نظرات احتمالی درج شده کاربران آن کالا را بدون سانسور، مطالعه کنید و شما نیز نظرات و تجربیات خود را در مورد کالاها، برندها و شرکتها به اشتراک بگذارید.


- لیست قیمت های روز، برمبنی برند یا کالای مورد نظر دریافت کنید. 


- اخبار مرتبط با شرکتها، فن آوری ها، کالاها و برندها را مطالعه کنید.


- اگر شخصی کالای مورد نظر شما را بشکل دست دوم آگهی کرده است، آن ها را مشاهده نمایید یا خودتان آگهی درج کنید.


- اگر فروشنده ای برای کالایی تخفیف ویژه ای در نظر گرفته است، از آن مطلع گردید.


- در صورت خرید از فروشندگان، تجربه و نظر خود را برای مشاهده سایرین درج کنید، و حتی امکان شکایت و پیگیری شکایت شما، در چهارچوب اختیارات قانونی میهن مارکت، به عنوان حامی شما وجود

دارد.


- از امکانات جانبی مثل خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض، خرید انواع گیفت کارت، مشاهده قیمت روز دلار و طلا هم بهره ببرید.


- با عضویت در خبرنامه و شبکه های اجتماعی، اطلاعات جالب و مفیدی را دریافت کنید.



با استفاده از این گروه سایتها که قدیمی ترین و پیشرو ترین آنها، میهن مارکت هست، میتوانید پاسخ سوالات و ابهامات مطرح شده در ابتدا این گزارش را نه تنها در یک سایت، بلکه برای کالاهای بسیاری در یک صفحه، بیابید.


نکته مهم دیگر اینکه، کیفیت و کارایی این خانواده از سایتها، بسیار مبتنی بر همکاری و اشتراک تجربیات کاربران میباشد، پس با صرف زمانی اندک و درج نظرات خود بر روی کالاها یا شرکت هایی که تجربه و شناختی از آنها دارید، به سایر کاربران در انتخاب کالا، فروشنده و ضمانت بهتر کمک کنید. همینطور میتوانید با توصیه فروشندگان خوب و معتبری که میشناسید به عضویت در خانواده فروشندگان قیمت گذار در میهن مارکت، این خانواده و امکان انتخاب کاربران را گسترش دهید.

میهن مارکت در بسیاری از زمینه های کاری مدتهاست که فعالیت چشمگیری داشته و فروشندگان عضو، رقابت قیمت و کیفیت فروش بالایی را دارا هستند. برخی از آن زمینه ها به شرح زیر میباشند:

- ماشینهای اداری :
     پرینترها، فتوکپی، کارتریج، ویدئو پروژکتور و لوازم، اسکنر و بارکدخوان، صندوق فروشگاهی، تلفن سانترال و ...
 
- قطعات اصلی و جانبی کامپیوتر :
     پردازنده (CPU)، مادربرد، کارت گرافیک، رم، هارد دیسک و کلا ذخیره کننده های متنوع، مانیتور، موس، کیبورد، کیس و پاور ( منبع تغذیه )، درایوهای نوری، و ...

- لپ تاپ، تبلت، کامپیوترهای کامل و سرورها:
     لپ تاپ، تبلت، All in One ها، mini PC ها، کامپیوتر های تخصصی اسمبل شده، Rig Mining ( پکیج های ماینینگ ) و ...

- دوربین های دیجیتال و لوازم
- گوشی موبایل و لوازم
- تلویزیون و سینمای خانگی
- لوازم برقی خانگی
- کنسول های بازی
- تجهیزات امنیتی و دوربینهای مداربسته
- ابزارآلات صنعتی و تجهیزات مهندسی
- لوازم ورزشی، کمپ و کوهنوردی
- لوازم ماساژ و استراحت
- و گروه های کالایی متنوع و مختلف دیگر ...


برای آشنایی و پیوستن به شبکه های اجتماعی میهن مارکت نیز، اینجا کلیک کنید.


                   میهن مارکت؛ اولین پرتال اطلاع رسانی کالاها و مقایسه قیمت فروشندگان



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: لیست قیمت میهن مارکت , میهن مارکت بانه , میهن مارکت موبایل , تهران مارکت , میهن مارکت ساعت , میهن مارکت تلویزیون , میهن مارکت لب تاب , فروشگاه میهن کالا , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کافه شهر و آدرس cafeshahr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com