عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 16 آذر 1396
بازدید : 186
نویسنده : سعید ربیعی

رشد سریع مو با روش زنان ژاپنی!!


مجموعه: سلامت موها

 

افزایش رشد مو

برای رشد سریع موهااز روش زنان ژاپنی استفاده کنید


اگر شما هم می خواهید رشد موهای تان را سریع تر کرده و به دنبال راهی برای رشد سریع موهای تان هستید پیشنهاد می کنیم از روش زنان ژاپنی استفاده کنید.

رشد سریع مو با آب برنج

آیا از رشد کند موی خود به ستوه آمده اید؟ از بکارگیری ترفندهای مختلف برای رشد سریع مو که نتیجه خاصی به همراه ندارند، خسته شده اید؟ در ادامه ترفندی برای کمک به بهبود این شرایط ارائه شده است.

به گزارش "ریدرز دایجست"، آماده شوید تا روال مراقبت از موی خود را برای همیشه تغییر دهید. شستشوی مو با آب برنج ( آنچه پس از پخت برنج باقی می ماند) می تواند به رشد سریع‌تر مو کمک کند.

زنان ژاپنی دیر زمانی است که از این راز آگاهی دارند، اما به تازگی مورد توجه هر چه بیشتر قرار گرفته است. آب برنج می تواند رشد مو را تحریک کند، تارهای مو را تقویت کند، و سلامت پوست سر را بهبود ببخشد. افزون بر این، آب برنج ریشه های مو را تقویت می کند، در شرایطی که حجم و درخشش بیشتری به آن می بخشد.

این روش درمانی بسیار ساده است و می توانید در خانه آن را انجام دهید، در شرایطی که دیگر نیازی به صرف هزینه های سنیگن برای خرید محصولات گران قیمت وجود ندارد. پس از شستشوی مو با شامپو، با آب برنج پوست سر خود را ماساژ دهید و به سمت انتهای تارهای مو حرکت کنید. زمانی که مو به طور کامل مرطوب شد، اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه به همان حالت باقی بماند، سپس سر خود را با آب شستشو دهید. در مدت زمانی کوتاه نتیجه استفاده از آب برنج را شاهد خواهید بود.



:: موضوعات مرتبط: آرایش و زیبائی , ,
:: برچسب‌ها: افزایش رشد مو , رشد سریع مو با آب برنج , رشد سریع مو , سلامت موها ,
تاریخ : پنج شنبه 16 آذر 1396
بازدید : 229
نویسنده : سعید ربیعی

از بین بردن بوی سیر با چند روش ساده


مجموعه: نکات مهم آشپزی


از بین بردن بوی سیر یک معضل جهانی است و در عین حال سیر یکی از چاشنی های محبوب دنیا محسوب می شود و تقریبا در هر فرهنگ غذایی از آن استفاده می شود.
طرفداران طعم سیر همیشه بدنبال این هستند که چگونه می توانند بوی سیر را از بین ببرند؟

عطر و طعم سیر شدید است و می تواند طعم های دیگر را در یک ظرف تحت تاثیر خود قرار دهد. علاوه بر این بوی سیر برای برخی افراد به هیچ وجه خوشایند نیست در حالیکه برای بسیاری عجیب است که عده ای بیش از حد از آن استفاده می کنند. در این مقاله به روش هایی برای از بین بردن بوی سیر ارائه می شود.

 


روش های از بین بردن بوی سیر,از بین بردن بوی سیر به روش های ساده

وقتی سیر خرد شده مصرف می کنید، نوشیدن آبلیمو در از بین بردن بوی سیر موثر است

بوی سیر به چه دلیل است؟
ترکیبات مهم فراری که موجب بوی سیر در دهان می شود عبارتند از: آلیل متیل سولفید، آلیل متیل دی سولفید، آلیل مرکاپتان، دی آلل دی سولفید، دی متیل دی سولفید و متیل مرکاپتان و مقادیر جزئی دی متیل سلنید. سایر ترکیبات گوگرد نیز وقتی آلیسین سیر در معده و کبد شکسته می شود، تولید می گردند. برای از بین بردن بوی سیر از خانه می توانید چند ساعت پنجره خانه را باز بگذارید و یا این که یک ظرف یا کاسه ای از جوش شیرین را در اتاقی که بو گرفته است قرار دهید

بوی سیر تا چند ساعت می ماند؟
آلیل متیل سولفید به سرعت تجزیه نمی شود و زمان مقدار قابل توجهی پس از مصرف در بدن باقی می ماند و این باعث می شود بوی سیر به مدت چند ساعت و یا حتی چند روز (۱ تا ۲ روز) پایدار بماند.

روش های از بین بردن بوی سیر از دهان
برای رفع بوی سیر از دهان، شستشوی دهان تاثیر زیادی ندارد. می توانید از روش هایی که در ادامه بیان می شود استفاده نمایید.

سیب بخورید!
همه ما می دانیم که اگر سیبی را ببرید و بیرون بگذارید، قهوه ای می شود. این رنگ توسط یک آنزیم ایجاد می شود که تنها کار آن کم کردن جذابیت میوه نیست، بلکه به عنوان یک دئودورانت طبیعی برای بوی بد سولفید های ناشی از سیر در دهان عمل می کند.

آب لیمو بنوشید
وقتی سیر خرد شده مصرف می کنید، نوشیدن آبلیمو در از بین بردن بوی سیر موثر است. اسید موجود در آب لیمو، آلینیناز را خنثی می کند، آلینیاز، آنزیمی است که هنگام خرد کردن سیر تولید می شود و باعث بوجود آمدن بوی ناخوشایند آن می شود.

چای سبز
در چای سبز، آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول، بسیار زیاد است. همانند آنزیم های سیب، پلی فنول ها، مواد شیمیایی را باعث بوجود آمدن بوی سیر می شود از بین ببرد.

استفاده از قاشق فولادی!
قاشق چایخوری فولادی را در اطراف دهان خود بگذارید. تمام سطوح پوست، از جمله کل زبان و طرفین دهان را با قاشق لمس کنید. قاشق را به سمت بالا بچرخانید تا بتوانید زبان خود را به عقب برگردانید، استفاده از قاشق فولادی در از بین بردن بوی سیر موثر است.

روش های از بین بردن بوی سیر از دست
پوست مرطوب یکی از مرکبات دلخواه خود را در آب رنده کرده و اجازه دهید سرد شود. سپس آن را به روی دست خود بمالید. می توانید از اسپری کردن برای این کار استفاده کنید.

دست های خود را روی فولاد بمالید و یا این که از صابون فولادی استفاده نمایید. به صورت تئوری، فولاد با گوگرد عکس العمل نشان داده و باعث خنثی کردن بوی سیر می شود. این کار برای برخی جواب داده است و برای برخی خیر.

می توانید از صابون و فولاد ضد زنگ استفاده کنید. صابون را روی دستان خود بگذارید و از یک قاشق فولادی ضدزنگی تمیز استفاده کنید تا آن را در دستان خود قرار پخش کنید، حتی بین انگشتان دست.

روش های رفع بوی سیر از خانه
برای از بین بردن بوی سیر از خانه می توانید چند ساعت پنجره خانه را باز بگذارید و یا این که یک ظرف یا کاسه ای از جوش شیرین را در اتاقی که بو گرفته است قرار دهید.
وقتی سیر خرد شده مصرف می کنید، نوشیدن آبلیمو در از بین بردن بوی سیر موثر است. اسید موجود در آب لیمو، آلینیناز را خنثی می کند، آلینیاز، آنزیمی است که هنگام خرد کردن سیر تولید می شود

روش های از بین بردن بوی سیر از غذا
برای این که شدت بوی سیر را از غذای خود کم کنید می توانید از روش های زیر استفاده نمایید.

دمای غذا را بیشتر کنید
شما می توانید شدت بوی سیر را با خنثی کردن آلیناز کاهش دهید. راه این کار با گرما است. با پختن سیر در دمای بالاتر از ۱۴۰ درجه فارنهایت، شما می توانید آلیناز را خنثی کرده و طعم سیر را تحمل کنید.

از گیاهان معطر استفاده کنید
گیاهان یکی دیگر از راه های خوب برای رفع عطر و طعم سیر هستند. گیاهان تازه مانند گشنیز، جعفری و ریحان می توانند برای مقابله با طعم سیر اضافی کمک کنند؛ با این حال، شما باید از آن ها به صورت متعادل استفاده کنید. استفاده بیش از حد از آن ها می تواند غذا را تلخ کند.

مواد خامه ای به غذای خود اضافه کنید
با استفاده از مواد خامه ای مانند لبنیات، می توانید یک سس خامه ای درست کنید. همچنین مواد غیر لبنی مانند شیر نارگیل وجود دارد که برای خوراکی ها و غذاهای جنوب شرقی آسیا مناسب است.

صرف نظر از اینکه کدام ماده حاوی خامه را استفاده می کنید، این سس می تواند سیر را رقیق کرده و تیزی آن را کاهش دهد تا غذای شما خوشمزه تر شود.

استفاده از مواد اسیدی
ترشی موادی مانند آبلیمو و یا حتی سرکه می تواند توجه زیاد به شدت سیر را کاهش دهد. این که از کدام ماده اسیدی و چقدر از آن استفاده می کنید بستگی به غذایی دارد که می پزید و این ترجیح شماست. نکته مهم این است که از آن به صورت متعادل استفاده کنید تا غذایتان زیاد ترش نشود.



:: موضوعات مرتبط: اسرار خانه داری , ,
:: برچسب‌ها: روش های از بین بردن بوی سیر,از بین بردن بوی سیر به روش های ساده ,
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1396
بازدید : 255
نویسنده : سعید ربیعی

Alan Stonebridge به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید به بهترین ارزش از پیشنهادهای اختصاصی، میلیون‌ها تِرَک صوتی و سایر ویژگی‌ها و امکانات عالی موسیقی دست پیدا کنید
در حالی که سرویس‌های استریمینگ بسیار متنوع و گوناگونی وجود دارد، نکته‌ی مهمی درباره‌ی یکپارچه‌گی نزدیک تمامی دیوایس‌های Apple شما وجود دارد که باید به آن اشاره کرد. ممکن است از قبل هزاران آهنگ برروی iTunes ذخیره کرده باشید و به سادگی بخواهید به ساده‌ترین و بهترین گزینه دست پیدا کنید. البته این Apple Music است اما در مقابل پولی که پرداخت می‌کنید به چه چیزی دست می‌یابید؟ این مقاله مزایای آن را تشریح می‌کند و شما تکنیک‌های ساده‌‌ای را یاد می‌گیرید که به شما کمک می‌کنند اطمینان یابید به بترین ارزش از این سرویس دست پیدا خواهید کرد. به عنوان یک مشترک جدید شما می‌توانید به یک نسخه‌ی آزمایشی سه ماهه‌ی رایگان دسترسی یابید که حتی یک پنی هم برای شما هزینه ندارد. شاید شما از قبل و زمانی که Apple در سال 2015 Apple Music را راه‌اندازی کرد این کار را انجام داده باشید. اگر بتوانید خاطرات بد خود از یکپارچه‌گی ضعیف آن با iTunes و iOS را در آن زمان کنار بگذارید، به زودی متوجه می‌شوید اینترفیس بازنگری شده‌ی Apple Music در سال 2017 به یک تجربه‌ی بسیار الزامی بدل شده است. خوب سوال اصلی این است که Apple Music چیست؟ کتاب‌خانه‌ی جاری و میلیون‌ها تِرَک بیش‌تر به شکل on-demand در اختیار شما است. دورانی که مجبور بودید درباره‌ی این که پولی که به دشواری به دست آورده بودید را برروی کدام سرویس موسیقی سرمایه‌گذاری کنید سپری شده است. Apple Music به شکلی دسترسی شما به موسیقی را فراهم می‌کند که همواره چیزی تازه و هیجان‌انگیز در انتظارتان خواهد بود و دیگر مجبور نیستید هر ماه برای هر آلبوم موسیقی پول پرداخت کنید. این سیستم توصیه‌هایی مناسب حال شما و سلیقه‌ی موسیقی‌تان ارائه می‌کند و می‌توانید میلیون‌ها تِرَک را به شکل دستی نیزجست‌و‌جو کنید، آن‌ها را به لیست‌های پخش اضافه نمائید، و آن‌ها را برای پخش آف‌لاین دانلود نمائید. هر چیزی که از طریق iTunes یا سایر سرویس‌های رقیب در دسترس‌تان نیست برروی Apple Music قرار دارد-زیرا برخی از هنرمندان در مقابل سرویس‌های استریمینگ مقاومت کرده‌اند. معهذا، بسیاری از آلبوم‌ها و تک آهنگ‌های جدیدی که منتشر می‌شوند اغلب در همان روز یا خیلی زود در دسترس قرار می‌گیرند. حتی The Life of Pablo از کانیه وست که گفته شده بود هرگز برروی Apple قرار نخواهد گرفت این‌جا است. Apple Music به معنای کنار گذاشتن یا نادیده گرفتن کلکسیونی که سال‌ها صرف گردآوری آن کرده‌اید نیست؛ iCloud Music Library آن را به شکل آن‌لاین در می‌آورد و شما می‌توانید بدون سینک کردن با iTunes برروی Mac خود به آن دسترسی پیدا کنید. Apple Music بروی Mac, Windows PC, iOS, Apple TV و Apple Watch و حتی دیوایس‌های اندرویدی که نسخه‌ی 4.3 یا بالاتر را اجرا می‌نمایند کار می‌کند. برای این که متوجه شوید چگونه باید sign up کنید و اگر به تازگی با این سیستم آشنا شده‌اید بتوانید از سرویس رایگان آن لذت ببرید ادامه‌ی این مقاله را مطالعه کنید. اما به خاطر داشته باشید که حداقل مدت زمان استفاده یک ماه است، بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی از اجبار در استفاده‌ی دراز مدت، هر زمان که خواستید آن را قطع کنید. هرچند، ما فکر می‌کنیم به زودی خرید موسیقی را فراموش خواهید کرد و از حفظ آبونمان خود راضی و خشنود خواهید شد.

چگونگی شروع کار با Apple Music

Sign up کنید. در iTunes برروی Mac خود، یا Music برروی iOS، به صفحه‌ی For You بروید (در iTunes، ابتداد Music را در بالا و سمت چپ انتخاب کنید). سپس، اگر از قبل آبونه نشده‌اید، برروی Choose Your Plan کلیک کنید. شما هر زمان که خواستید می‌توانید آبونمان خود را بدون پرداخت حتی یک پنی لغو کنید.
طرح خود را انتخاب کنید. شما سپس سه طرح قابل دسترس را مشاهده خواهید کرد: در صفحه‌ی روبرو جزئیات مربوط به هر کدام را مطالعه کنید. یکی را انتخاب نمائید، برروی Start Free 3 Months کلیک کرده و با استفاده از Apple ID خود که برای ورود به iTunes Store از آن استفاده می‌کنید sign in نمائید، استفاده از آن شما را قادر می‌سازد خرید‌های قبلی‌تان در iCloud Music Library ظاهر شود.
ذائقه و سلیقه‌ی خود را منظور کنید. از شما خواسته می‌شود ژانرها و حداقل سه هنرمندی که به آن‌ها علاقه دارید مشخص نمائید؛ این‌ها برای راهنمایی ابتدایی شما در جهت توصیه‌های سفارشی Apple Music مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از این، شما ویژگی For You را مشاهده می‌کنید. اگر می‌خواهید نسخه‌ی آزمایشی یا آبونمان خود را ملغی کنید، به مطالبی که در بخش اصلی مقاله آمده است مراجعه کنید.

هزینه‌ی آن چقدر است؟ اطمینان حاصل کنید بیش‌تر از حد نیاز پول پرداخت نمی‌کنید

یک نفر: 9.99 پوند در ماه. اگر شریک یا فرزندی ندارید که بخواهید موسیقی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، و دانشجو هم نیستید، این آبونمان Apple Musicی است که به دردتان می‌خورد. این طرح، دسترسی به تمامی ویژگی‌هایی که قبلا اشاره کرده بودیم و جزئیات بیش‌تر آن را در ادامه‌ی همین مقاله مطالعه خواهید کرد فراهم می‌نماید. اگر هزینه‌ی نه چندان مناسب یک آبونمان منفرد در مقابل پیشنهادهای خانوادگی یا شش کاربری برای‌تان جالب نیست، اطمینان حاصل کنید توصیه‌ی صرفه‌جویی در پول که در بخش دیگر به آن اشاره خواهیم کرد و به شما کمک می‌کند با یک اشتراک یک ساله مبلغ زیادی صرفه‌جویی کنید مطالعه خواهید کرد.
خانوادگی: 14.99 پوند در ماه. تا شش نفر از اعضای یک خانواده می‌توانند به نرخ قابل قبول‌تری در مقایسه با آبونمان شخصی خود دسترسی پیدا کنند. هر عضو خانواده می‌تواند موسیقی‌های متفاوت را به طور همزمان با دیگران برای خود پخش کند (آبونمان‌های فردی در هر زمان فقط برروی یک دیوایس موسیقی پخش می‌کنند). هر یک از اعضا به طور کامل به Apple Music دسترسی پیدا می‌کنند که شامل کتاب‌خانه‌ی iCloud Music Library خودشان می‌شود. شما برای استفاده از این روش آبونمان نیاز به ست‌آپ Family Sharing دارید که جزئیات کامل این کار برروی apple.co/2iAP6zS قرار دارد. در بین جذاب‌ترین این ویژگی‌ها، توانایی تائید اعتبار یا عدم تائید خریدها توسط بچه‌ها و دسترسی به موسیقی و سایر رسانه‌های اعضای دیگر قرار دارد.
دانشجویی: 4.99 پوند در ماه. به عنوان یک دانشجو در یک دانشگاه یا کالج که دروس سطح میانه را می‌گذارنید شما می‌توانید به 50 درصد تخفیف ماهانه‌ی آبونمان انفرادی دست پیدا کنید. عضویت دانشجویی می‌تواند تا چهار سال ادامه داشته باشد؛ Apple از سرویس UNiDAYS برای تشخیص این که وضعیت تحصیلی شما هنوز هم با محدودیت چهار ساله‌ای که برای sign-upهای دانشجویی در نظر گرفته می‌شود استفاده می‌کند؛ اگر از این حد بگذرید این سیستم به نرخ 9.99 پوند سوئیچ می‌کند. هرچند، نیازی نیست آن چهل و هشت ماه به طور مداوم باشد که اگر به عنوان مثال یک سال در تحصیل شما فاصله بیفتد ممکن است به شما کمک کند.
چگونه می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید

اگر هزینه‌ی ویژه برای خانواده‌ها و دانشجویان باعث می‌شود تا حدودی احساس ناخشنودی داشته باشید می‌توانید با پرداخت از قبل برای یک سرویس یک ساله در پول خود صرفه‌جویی نمائید. این گزینه یک آبونمان 12 ماهه با همان قیمت مشابه که به طور معمول فقط 10 ماه از این سرویس را برای شما فراهم می‌کند در اختیار شما قرار می‌دهد. این گزینه هزینه‌ای معادی 8.25 پوند در ماه برای شما دارد و تقریبا معادل 20 پوند در کل سال صرفه‌جویی برای‌تان فراهم می‌کند و بسیار به نفع شما تمام می‌شود. البته، استفاده از این مزیت نیاز به این دارد که شما بتوانید هزینه‌ی ابتدایی را همین حالا پرداخت کنید. شما می‌توانید این تخفیف را از طریق apple.co/2hRox5K، به عنوان یک کارت هدیه که به شکل یک آیتم فیزیکی یا از طرق ای‌میل به شما ارائه می‌شود دریافت نمائید. مراقب باشید فرمی که برروی این صفحه قرار دارد با آبونمان سه ماهه پُر نکنید زیرا هیچ تخفیفی در مقایسه با پرداخت ماهانه برای‌تان فراهم نمی‌کند. به عنوان یک روش جایگزین، شما می‌توانید یک کارت هدیه‌ی فیزیکی Apple Music را در یک Apple Store یا از طریق یک فروشگاه که کارت‌های هدیه دارد، نظیر یک سوپر مارکت بزرگ خریداری کنید.

پیشنهادهای شخصی: با استفاده از دانش تخصصی، هنرمندان و تِرَک‌هایی که به طور خاص برای شما گرد‌آوری شده‌اند کشف کنید

یکی از ویژگی‌های For You، امکانات سفارشی شده‌ی موسیقی‌هایی است که براساس یادگیری رفتارها و فیدبک‌های شما فراهم می‌نماید. در نزدیکی قسمت بالای iTunes کلیک کنید و یا در پائین اپلیکیشن iOS Music برروی آن ضربه بزنید. شما دو ترکیب ویژه مشاهده خواهید کرد: یکی موسیقی‌های جدیدی که فکر می‌کند شما دوست خواهید داشت؛ که جمعه‌های آپ‌دیت می‌شود و دیگری تِرَک‌هایی که نشان داده‌اید دوست‌شان دارید، که چهارشنبه‌ها روزآمد می‌‌شود. این‌ها روشی سریع برای پخش آهنگ‌هایی هستند که با ذائقه‌ی کلی شما مطابقت دارند. اگر زمان لازم را برای اندکی تلاش بیش‌تر در اختیار دارید در آن صفحه پائین‌تر بروید تا بتوانید پیشنهادهای طبقه‌بندی شده را کشف نمائید. توجه داشته باشید که مجموعه آلبوم‌های انتخابی که به طو روزانه آپ‌دیت شده‌اند، اساس پیشنهادها را تشکیل می‌دهند و به شما کمک می‌کنند آن‌هایی که با وضعیت فعلی‌تان هماهنگ نیستند حذف کرده و نادیده بگیرید. برخی از ستون‌ها در انتهای سمت راست، بخشی با عنوان See All دارند؛ در ستون New Releases برروی آن‌ها کلیک کنید تا قادر شوید براساس تاریخ انتشار تعداد بیش‌تری از آن‌ها را مرور کنید. برروی Mac خود، به بخش‌های فرعی کنار هدینگ For You در بالای صفحه توجه کنید. برروی Connect کلیک کنید تا بتوانید پُست‌های هنرمندانی که در ابتدای ورود آن‌ها را مشخص کرده بودید و هنرمندانی که موسیقی‌شان را از iTunes Store خریده بودید مطالعه کنید. برروی iOS، این پُست‌ها را در زیر سایر محتوای For You پیدا می‌کنید. برای مدیریت کسانی که دنبال می‌کنید، Account>Following را انتخاب کنید یا برروی Following در کنار سرفصل Connect Posts ضربه بزنید (iOS). برای دنبال کردن یک فرد خاص، اسم آن‌ها را در نوار / صفحه جست‌و‌جو وارد کنید، در نتایج برروی آن‌ها کلیک کرده یا ضربه بزنید و سپس روی بیضی‌هایی که در نزدیک اسم آنان ظاهر می‌شود کلیک کرده یا ضربه بزنید و Follow را انتخاب کنید.

چگونگی هدایت پیشنهادها

برای فراهم نمودن فیدبک برای یک آهنگ در کتاب‌خانه‌ی خود برای Apple Music، برروی بیضی‌هایی که در کنار آن‌ها نشان داده می‌‌شوند کلیک کرده یا ضربه بزنید و یا اگر دیوایس شما یک نمایش‌گر 3D Touch دارد آن آیتم را فشار دهید و Love یا Dislike را فشار دهید. این کار به تِرَک‌های For You شما اجازه می‌دهد پیشنهادهایی که بیش‌تر مناسب شما هستند ارائه نماید.

آزادانه پیمایش کنید: انتشارهای جدید را کشف کرده و از چیزهایی که در حال حاضر داغ هستند آگاهی پیدا کنید

پیشنهادهای مناسب شما خوب و عالی هستند اما اگر فقط بخواهید به جدیدترین موسیقی گوش کنید تا بتوانید افق دیدتان را گسترش دهید باید چه کار کنید؟ در این مورد، به صفحه‌ی Browse بروید. دُرُست مثل For You، چندین بخش فرعی در کنار هدینگی که در بالای صفحه‌ی Browse قرار گرفته وجود دارد. ( در iOS، این‌ها در زیر صفحه لیست شده‌اند). این‌ها شما را قادر می‌سازند چیزهای جدید، چارت‌های پرطرف‌دار، ویدئوها، لیست‌های پخشی که توسط ویرایش‌گران Apple Music و کمپانی‌های ثالث تهیه شده‌اند (نظیر BBC Music, Abbey Road Studios, Motown و سایر برندهایی بزرگ وکوچک) مرور کنید، یا می‌توانید آن‌ها را براساس ژانر مرور کنید تا بتوانید آهنگ‌های ویژه‌‌تری را بیابید. محتوایی که در بخش Browse وجود دارد برای شما مناسب‌سازی نشده است. به جای آن، براساس جدید یا پر‌طرف‌دار بودن مرتب‌سازی شده‌اند که خیلی شبیه آیتم‌هایی که در صفحه‌ی اصلی iTunes Store ظاهر می‌شود است. هرچند، مفهوم این انتخاب‌ها، خصوصا لیست‌های پخش بدین معنا است که شما می‌توانید سطحی از کیفیت را انتظار داشته باشید.

عمیق‌تر شوید

شما باید مدت زمانی را صرف چک کردن مشخصات بخش‌های فرعی Browse نمائید. به عنوان مثال لیست‌های پخش، دربردارنده‌ی گروه کاملی از چیزهایی است که با در نظر گرفتن فعالیت‌های خاص یا حالات مشخصی گردآوری شده‌اند. Videos شامل چیزهای بیش‌تری از تبلیغات هستند. شما در عین حال فیلم‌های مستند و شوهای زنده را در این بخش پیدا می‌کنید. در macOS Sierra، شما خیلی راحت‌تر می‌توانید از ویدئوهای لایو، در حالی که مشغول انجام کارهای دیگری هستید لذت ببرید: برروی آیکون Picture in Picture در ویدئویی که در حال پخش است کلیک کنید تا آن ویدئو در پنجره‌ای قرار گیرد که در یکی از گوشه‌های اسکرین باقی می‌ماند.

چیزهای مورد نظرتان را به شکل دستی پیدا کنید

البته شما برای پیدا کردن چیزهای مورد علاقه‌ی خود در کتاب‌خانه‌ی عظیم Apple Music Library محدود به استفاده از For You و Browse نیستید. برروی نوار جست‌و‌جوی iTunes کلیک کرده یا برروی Search در انتهای Music on iOS ضربه بزنید و سپس مطمئن شوید به جای انتخاب کتاب‌خانه‌ی خود گزینه‌ی Apple Music را جست‌و‌جو کنید. قبل از این که هر چیزی را در این نوار تایپ کنید، لیست‌های جست‌و‌جوهای جاری خود و آن‌هایی که در بین مشترکان Apple Music در زیر آن محبوب هستند چک کنید؛ ممکن است نیازی به تایپ هیچ چیزی نداشته باشید. شما در عین حال گزینه‌‌ای برای پاک کردن لیست جست‌و‌جوهای جاری خود مشاهده می‌کنید. در غیر این صورت، در نوار جست‌و‌جو کلیک کرده یا ضربه بزنید سپس تایپ کنید؛ پیشنهادهایی که ممکن است به دنبال‌شان بگردید در این لیست نمایش داده می‌شوند؛ از کلیدهای پیکان‌دار و برای انتخاب یکی استفاده کنید یا تایپ را ادامه دهید، سپس را فشار دهید تا نتایجی که با ورودی شما مطابقت دارند نشان داده شوند که اغلب پنجره‌های iTunes یا نمایش‌گر دیوایس iOS شما را پُر می‌کند.

شعرهای یک آهنگ را پیدا کنید

ممکن است مجبور باشید وب را برای اشعار آهنگ‌ها در کتاب‌خانه‌ی Apple Music جست‌و‌جو کنید؛ زیرا شامل تعداد زیادی از این اشعار می‌شود. برای دیدن شعر آهنگ در حال پخش، برروی دکمه‌ای که در سمت راست ناحیه‌ی وضعیت iTunes قرار دارد کلیک کنید، سپس برروی برگه‌ی Lyrics کلیک نمائید. در iOS، برروی نوار Now Playing ضربه زده و سپس برروی نمای توسعه‌یافته‌ی آن به سمت بالا بکشید؛ اگر یک آهنگ شعر داشته باشد، آن‌ها دُرُست در زیر دکمه‌های Shuffle و Repeat نمایش داده می‌‌شوند.

iCloud Music Library: کلکسیون موسیقی فعلی خود را برروی تمام دیوایس‌ها در دسترس قرار دهید

دسترسی on demand به میلیون‌ها آهنگ، فقط بخشی از چیزی است که آبونمان Apple Music ارائه می‌دهد، و ممکن است متعجب شوید که چه اتفاقی برای تمام موسیقی‌هایی که در کتاب‌خانه‌یiTunes خود داشته‌اید رخ می‌دهد. ممکن است تِرَک‌هایی را از iTunes Store و رُقبای آن خریده باشید و آن‌ها را از سی‌دی‌ها یا سایر فرمت‌های فیزیکی ایمپورت کرده باشید. امکان دارد موسیقی‌هایی داشته باشید که از طریق Apple Music یا هر نوع دانلود و سرویس استریمینگ دیگری قابل استفاده نباشند. خوشبختانه، موسیقی موجود در کتاب‌خانه‌ی iTunes شما در Macتان زندانی نیست. Apple Music یک ویژگی به نام iCloud Music Library فراهم می‌کند که کلکسیون موسیقی شخصی شما که برروی iTunes ذخیره شده است در دسترس تمامی دیوایس‌های‌تان، شامل PCهای ویندوزی که iTunes را اجرا می‌کنند و دیوایس‌های اندرویدی که از اپلیکشین Apple Music بهره می‌گیرند قرار می‌دهد. این کار بدون اجبار در استفاده از روش قدیمی و از مد افتاده‌ی سینک با Mac شما امکان‌پذیر می‌شود. درعوض، کتاب‌خانه‌ی شما تشخیص داده می‌شود و هر موسیقی که در کلکسیون عظیم Apple Music وجود دارد سریعا برروی تمام دیوایس‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد. این شامل هر نوع موسیقی که از سایر فروشگاه‌های دانلود خریداری کرده‌اید و یا در فرمت‌های فیزیکی خریداری شده وجود دارد می‌شود. آهنگ‌هایی که از iTunes Store خریده‌اید تا زمانی که از یک Apple ID واحد برای اشتراک Apple Music استفاده کرده باشید به شکل اتوماتیک بخشی از iCloud Music Library خواهند شد.

تِرَک‌هایی که Apple فاقد آن‌ها است

هر یک از تِرَک‌هایی که در Apple Music نیستند به iCloud آپ‌لود می‌شوند. مدت زمان لازم برای آپ‌لود چنین تِرَک‌هایی برروی iCloud Music Library و در دسترس قرار گرفتن آن‌ها برروی تمام دیوایس‌ها به تلفیقی از تعداد آن تِرَک‌هایی که در اختیار دارید و سرعت آپ‌لود کانکشن اینترنتی شما بستگی دارد که برای کانکشن‌های کُند بیش‌تر خواهد بود. با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است چندین روز طول بکشد تا کل کتاب‌خانه‌ی موسیقی شما برروی همه‌ی دیوایس‌ها قابل پخش شود. به رغم داشتن iCloud در اسم خود، تِرَک‌هایی که به iCloud Music Library آپ‌لود شده‌اند فضای ذخیره‌‌‌سازی حساب iCloud شما را اِشغال نمی‌کنند. تنها هزینه‌ی اضافی در این‌جا آبونمان Apple Music است. اگر چیز دیگری به جز Apple Music نمی‌خواهید، بخش iTunes Match همین مقاله را بخوانید زیرا مبلغ زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند. تِرَک‌هایی که باید آپ‌لود شوند فقط در صورتی که از چند قاعده پیروی کنند پردازش خواهند شد. آن‌ها باید زیر 200 مگابایت حجم یا از نظر زمانی زیر دو ساعت باشند. تا 100000 آهنگ می‌تواند به iCloud Music Library شما آپ‌لود شود (آهنگ‌های iTunes Store از این محدودیت پیروی نمی‌کنند) بنابراین اگر تعداد بیش‌تری در کتاب‌خانه‌ی iTunes دارید، باید بخشی از آن‌ها را پاک کنید. آیتم‌هایی که از فرمت سطح بالا برخوردار هستند، نظیر Apple Lossless, WAV یا AIFF، با فرمت AAC در 256kbps آپ‌لود می‌شوند(کیفیت iTunes Store) و فایل‌های اصلی برروی Mac شما باقی می‌مانند. در عین حال الزامات حداقلی هم برای کیفیت وجود دارد. اگر یک تِرَک از قبل فرمت MP3 یا AAC داشته باشد، نرخ بیت آن نمی‌تواند 96Kbps یا کم‌تر باشد؛ چنین تِرَک کیفیت پائینی برای افزوده شدن به iCloud Music Library مجاز نیست. به خاطر داشته باشید که می‌توانید از یک Smart List‪(File>New>Smart Playlist)‬ مثل چیزی که در شکل (5) نمایش داده شده است برای چک کردن این که آیا موسیقی شما می‌تواند به iCloud Music Library‌ آپ‌لود شود استفاده نمائید. بدبختانه، یک نقطه ضعف در تکنولوژی تطبیق تِرَک Apple وجود دارد: تِرَکی که برروی سایر دیوایس‌های شما پخش می‌شود ممکن است نسخه‌ای که انتظارش را دارید نباشد. به عنوان مثال ممکن است یک نسخه‌ی سانسور شده باشد، حتی اگر اشعارآن فقط کمی خشن باشد. نکته‌ای که Apple اشاره می‌کند اما اساسا برای ما دوست داشتنی نیست این است که شما نباید با iCloud Music Library به عنوان یک بک‌آپ رفتار کنید. اشکالات نرم‌افزاری یا حذف اتفاقی یک تِرَک از کتاب‌خانه‌ی شما الزاما قابل بازیابی نیستند. از کل کتاب‌خانه‌ی iTunes خود برروی یک هارد دیسک اکسترنال بک‌آپ بگیرید، آن را به طور منظم و دوره‌ای روزآمد نمائید و در حالت ایده‌آل، آن را در جایی به غیر از Mac خود ذخیره کنید. SuperDuper ابزاری خوب برای انجام این کار است (در حدود 23 پوند در shirt-pocket.com).

iTunes Match

اگر iCloud Music Library تنها بخش Apple Music است که مورد توجه و علاقه‌ی شما قرار دارد، Apple یک سرویس ثانویه و کم‌هزیه‌تر به نام iTunes Match به قیمت 21.99 پوند در سال برای این کار دارد. برای sign up به این سرویس، Music را در سمت چپ بالای iTunes انتخاب کنید، برروی Store در سمت راست کلیک کنید، سپس در زیر Quick Links در ستون سمت راست فروشگاه برروی iTunes Match کلیک کنید. هیچ نیازی به داشتن اشتراک iTunes Match و Apple Music با هم نیست. برای توقف هر یک از این سرویس‌ها، Accounts> View My Account را انتخاب کنید، با Apple ID خود وارد شوید، به Settings بروید و سپس برروی Manage در کنار Subscriptions کلیک کنید. در نزدیک دکمه‌ای که سرویس را لغو می‌کند تاریخی که تا آن از مزایای سرویس بهره‌مند خواهید ماند قرار گرفته است.


برروی رادیوی اینترنتی

راه‌اندازی اولیه‌ی Apple Music در سال 2015 همزمان با آغاز راه‌اندازی ایستگاه رادیویی خود Apple به نام Beats 1 بود. شما برای گوش کردن به این رادیو نیازی به اشتراک ندارید، اگرچه انجام این کار شما را قادر می‌سازد بلافاصله پس از پخش شوها، به صورت پخش کامل یا به عنوان لیست‌های پخش و بدون حضور مجری گوش دهید. یک آبونمان در عین حال دسترسی شما به ایستگاه‌هایی با تم مشخص نظیر Charting Now, Discover New Artists و Chill را فراهم می‌کند.

ایستگاه Beats 1 را بگیرید. برروی Radio ضربه بزنید. چیزی که در حال حاضر برروی Beats 1 در حال پخش است همیشه اولین چیزی است که در این‌جا مشاهده می‌کنید. برای گوش کردن، روی آن ضربه بزنید یا کلیک کنید. برای کمک به برگشت به شوهایی که قبلا پخش کرده‌اید، آن‌ها در بخش پائینی صفحه لیست شده‌اند.
به شوهای قدیمی دست پیدا کنید. برروی Beats 1 در بالای صفحه‌ی Radio در iTunes کلیک کنید (یا برروی Beats 1 Shows در Music on iOS ضربه بزنید) و شوهای قدیمی‌تر را براساس اسم یا مجری مرور کرده و آن‌ها را پخش کنید.
فید‌بک از یک Mac. اگر تِرَکی که در حال پخش است دوست دارید، نشان‌گر را بر فراز ناحیه‌ی Status در بالای iTunes قرار دهید و برروی بیضی‌هایی که برای مشخص کردن دوست داشتن یا دوست نداشتن شما نمایش داده می‌شوند کلیک کنید، یا آن را به کتاب‌خانه خود یا یک لیست پخش اضافه کنید.
فیدبک از یک iOS. در iOS، برروی نوار Now Playing در Music و سپس (+) برای اضافه کردن تِرَک فعلی به کتاب‌خانه‌ی خود یا بیضی‌هایی که نشان‌گر دوست داشتن یا دوست نداشتن شما هستند ضربه بزنید. (برروی دیوایسی که 3D Touch دارد، کافی است نوار را با قدرت فشار دهید).
به کتاب‌خانه‌ی خود اضافه کنید: یاد بگیرید چگونه پتانسیل رشد کلکسیون خود را مدیریت نمائید

Apple Music را به کتاب‌خانه‌ی خود اضافه کنید. شما می‌توانید آیتم‌ها را از Apple Music به کتاب‌خانه‌ی خودتان اضافه و تا زمانی که اشتراک‌تان فعال است آن‌ها را پخش کنید. برای انجام این کار، کافی است برروی Add در بالای یک آلبوم یا لیست پخش ضربه بزنید یا کلیک کنید تا کل آن به یک باره به کتاب‌خانه‌تان اضافه شود، یا برروی علامت (+) کنار یک تِرَک واحد ضربه بزنید. به طور پیش‌فرض، وقتی تِرَک‌ها را به یک لیست پخش اضافه می‌کنید آن‌ها به طور اتوماتیک به کتاب‌خانه‌ی شما اضافه می‌شوند که ممکن است نخواهید این کار را انجام دهید. نگران نباشید، زیرا می‌توانید از این کار جلوگیری نمائید.
آیتم‌های Apple Music را جداگانه نگه دارید. خوشبختانه iTunes و اپلیکیشن Music برروی iOS هر یک شامل یک تنظیم ساده هستند که می‌توانند برای جلوگیری از اضافه شدن لیست‌های پخش به Apple Music روشن و خاموش شوند. برروی Mac، به iTunes>Preferences,General بروید و علامت کنار Add songs to library when adding to playlists را بردارید. در iOS، به Settings>Music بروید و Add Playlist Songs را خاموش کنید. توجه داشته باشید که شما باید این کار را برروی هر یک از دیوایس‌های خود تکرار کنید.
فقط موسیقی دانلود شده را نمایش دهید. آیتم‌هایی که در مجاورت آیکون iCloud قرار دارند برروی iCloud Music Library در دسترس هستند اما به دیوایسی که استفاده می‌کنید دانلود نشده‌اند، بنابراین نمی‌توانید آن‌ها را بدون یک کانکشن اینترنتی پخش کنید. در حالی که کتاب‌خانه‌تان را برروی یک Mac مرور می‌کنید، گزینه‌ی View>Only Downloaded items را انتخاب کنید و یا در Music on iOS، گزینه‌ی Downloaded Music را از category selector انتخاب کنید (اگر این گزینه لیست نشده است، برروی Edit ضربه بزنید و یک چک مارک کنار آن بگذارید) تا به طور موقت این آیتم‌ها را پنهان سازد.
Badges دانلود شده را در iTunes پنهان سازید. نمای Album در iTunes یک آیکون ابری را در پائین سمت چپ کاور هر آلبومی که برروی Mac شما ذخیره نشده است نشان می‌دهد. ممکن است این‌ها را آزاردهنده بیابید، خصوصا با توجه به روشن‌گری ما درباره‌ی این که چگونه بین مشاهده‌ی کل کتاب‌خانه و فقط آن‌هایی که برروی دیوایس شما هستند سوئیچ کنید. برای پنهان کردن آیکون‌های ابری، iTunes>Preferences>General را انتخاب و چک‌باکس Grid view download badges را بردارید.
به امکانات و ویژگی‌های بیش‌تری از iTunes دست پیدا کنید: از قدرت‌های پنهان نرم‌افزار jukebox خود Apple پرده‌برداری کنید

ویژگی‌های پنهان Apple Music در iTunes بدین معنا است که حالا پیچیدگی بیش‌تری در این اپلیکیشن نسبت به قبل وجود دارد. Apple تلاش‌هایی برای منظم‌‌سازی اینترفیس iTunes به عمل آورده است ولی ممکن است متوجه شلوغی‌های اضافی که قبلا در آن وجود نداشت یا فقدان ویژگی‌های سودمندی نظیر رتبه‌بندی با استفاده از ستاره‌ها شده باشید. برای به دست گرفتن کنترل و کارکرد بهتر iTunes توصیه‌هایی که در این بخش از مقاله ارائه می‌‌شوند در نظر بگیرید.

یک تِرَک Apple Music خریداری کنید. دسترسی به تِرَک‌های Apple Music تنها تا زمانی که پول پرداخت کنید میسر است و آن‌ها فقط در نرم‌افزار Apple کار می‌کنند. برای خرید یک تِرَک برای دسترسی آتی یا پخش آن برروی دیوایسی که می‌تواند از تِرَک‌های کد‌گذاری شده‌ی AAC استفاده کند، نشان‌گر را بر فراز ناحیه‌ی Status قرار دهید، برروی بیضی‌های کنار اسم تِرَک کلیک و سپس Go To>Song in iTunes Store را انتخاب کنید. در iOS، برروی نوار Now Playing کلیک کنید (یا اگر iPhone شما 3D Touch دارد آن را با قدرت فشار دهید)، برروی بیضی‌ها، Share Song و سپس Copy ضربه بزنید. به Safari سوئیچ کنید، انگشت خود را برروی فیلد جست‌و‌جوی آن نگه دارید و Paste and Go را انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود آیا می‌خواهید لینک را در اپلیکیشن iTunes Store باز کنید یا نه.
تِرَک‌های Apple را شناسایی کنید. اگر از قبل تِرَک‌های Apple Music را به کتاب‌خانه‌ی خود اضافه کرده‌اید و می‌خواهید آن‌ها را حذف کنید، File>New>Smart Playlist را انتخاب و قاعده‌ی لیست پخش را برروی iCloud Status is Apple Music ست کنید. مراقب انتخاب و حذف هر چیزی در این لیست پخش بدون این که ابتدا آن را شناسایی کنید باشید، خصوصا اگر در همان ابتدای راه‌اندازی Apple Music به آن ملحق شده‌اید؛ زیرا اشکالات آن که به روزهای اولیه‌ی آن برمی‌گردد باعث می‌شود برخی از تِرَک‌ها به شکلی نادرست به Apple Music اختصاص پیدا کنند.
از رتبه‌بندی ستاره‌ای استفاده کنید. نشان دادن علاقه یا عدم علاقه‌ی شما به یک تِرَک، پیشنهادهای For You را راهنمایی می‌کند اما سیستم قدیمی پنج ستاره‌ای iTunes انعطاف‌پذیری بیش‌تری در Smart Playlists فراهم می‌کند. برای بازگرداندن آن، به General preferences در iTunes بروید و یک علامت در کنار Star Ratings بگذارید. نشان‌گر را بر فراز یک تِرَک برروی کتاب‌خانه‌ی شخصی خود قرار دهید تا یک کنترل برای رتبه‌بندی آن آشکار شود یا برروی بیضی‌های ناحیه‌ی Status کلیک کرده و از منوی فرعی Rating برای امتیاز دادن به آهنگ در حال پخش استفاده کنید. برروی iOS به Settings>Music بروید و Show Star Ratings را روشن کنید. برروی بیضی‌های روی اسکرین Now Playing ضربه بزنید یا 3D Touch را به یکی از آهنگ‌های کتاب‌خانه‌ی خود اِعمال و سپس Rate Song را انتخاب کنید.
نماهای کتاب‌خانه را انتخاب کنید. روش‌های گوناگونی برای نمایش کتاب‌خانه‌ی شما در بالای نوار کناری نشان داده شده‌اند. نشان‌گر را بر فراز هدینگ Library قرار دهید تا واژه‌ی Edit در سمت راست ظاهر شود، برای انتخاب نمایی که می‌بینید برروی آن کلیک کنید و علامت چک کنار هر نمایی که نیاز ندارید بردارید و سپس برروی Done ضربه بزنید.
لیست‌های پخش Apple Music. لیست‌های پخش از Apple Music که به کتاب‌خانه‌ی خود اضافه کرده‌اید تحت یک هدینگ اختصاصی در نوار کناری iTunes لیست می‌شوند. مثل بسیاری از سایر اپلیکیشن‌های Mac، قرار دادن نشان‌گر بر فراز این هدینگ، گزینه‌ای برای پنهان کردن محتوای آن تا زمانی که نیازش داشته باشید آشکار می‌کند که اگر لیست‌های پخش بسیار زیادی داشته باشید برای‌تان سودمند خواهد بود.
ایستگاه خودتان را آغاز کنید. شما می‌توانید از هر تِرَکی از کتاب‌خانه‌ی شخصی خود برای مشخص نمودن موسیقی مورد علاقه‌تان استفاده کنید؛ به جای این که با شانس و اقبال ایستگاه‌های موجود برروی برگه‌ی Radio را جست‌و‌جو نمائید. برروی بیضی کنار اسم یک تِرَک ضربه بزنید یا کلیک کنید و برای پخش موسیقی مشابهی که با حس و حالتان مطابقت دارد Start Station (برروی iOS، Create Station) را انتخاب نمائید؛ این شامل موسیقی Apple Music ، و نه فقط کتاب‌خانه‌ی شخصی‌تان می‌شود. برای فیدبک برروی چیزهایی که می‌خواهید بیش‌تر بشنوید و یا به منظور مشخص نمودن عدم علاقه‌ی خود به آهنگ در حال پخش برروی ستاره‌‌ی کنترل‌های پخش ضربه بزنید.
Touch Bar: میان‌بُرهایی که جدیدترین MacBook Pro کمپانی Apple در iTunes ارائه می‌کند چک نمائید.

شما احتمالا از قبل به شدت از کلیدهای خاص برروی ستون بالای صفحه کلید Mac خود برای کنترل پخش فایل‌های رسانه‌ای استفاده کرده‌اید. Touch Bar قابل تطبیق برروی MacBook Pro جدید، وقتی Control Strip را در انتهای سمت راست توسعه می‌دهید که دربردارنده‌ی کنترل‌های سیستمی گسترده‌ای مثل آن‌هایی که برروی یک صفحه کلید عادی وجود دارد هستند نسخه‌ی خاص خودش از این کلیدها را نمایش می‌دهد. در زمان معرفی این قابلیت Touch Bar، این نوار، میان‌بُرهای تک ضربه‌ای که شما را از شر به خاطر سپردن تلفیق پیچیده‌ای از کلیدها رها می‌کرد فراهم شده بود. متاسفانه، جدیدترین روزآمدسازی این اپلیکیشن (12.5.4 در حال حاضر) به خاطر ارائه مجموعه‌ی جدیدی از میان‌بُرها آن‌ها را حذف کرده است. وقتی iTunes در حال پخش چیزی است و شما از یک اپلیکیشن دیگر استفاده می‌کنید، کلید سمت چپ Control Strip یک آیکون نواری شبیه چارت را نشان می‌دهد. برروی آن ضربه بزنید تا کنترل‌های اپلیکیشن فعلی به طور موقت با کلیدهای سمت چپ جایی که ضربه زده‌اید و تِرَک‌ها را رد یا متوقف می‌کند و سپس دوباره پخش را راه‌اندازی می‌نماید جایگزین شوند. دورترین کلید سمت چپ نواری است که از طریق آن می‌توانید playhead را به جایی مشخص بکشید. در دورترین قسمت سمت چپ، آیکون iTunes قرار دارد که وقتی برروی آن کلیک کنید اپلیکیشن را به پیش‌زمینه می‌آورد. همه‌ی کلیدها به جز آخری، زمانی که iTunes در پیش‌زمینه است در دسترس هستند. علاوه بر این، وقتی یک آلبوم یا آهنگ از کتاب‌خانه‌ی شما انتخاب می‌شود، دکمه‌ها آن را در لیست پخش قرار می‌دهند و یا تِرَک بعدی را پخش می‌کنند.

لغو و پنهان کردن اشتراک

اگر Apple Music به واسطه‌ی هزینه‌اش به درد شما نمی‌خورد یا رقبای دیگر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید به اشتراک خود یا نسخه‌ی آزمایشی‌تان در هر زمان که دوست دارید پایان دهید. در iTunes، گزینه‌ی Account> View My Account را انتخاب کنید، sign in نمائید و به Settings بروید، سپس برروی Manage در کنار Subscriptions کلیک کنید. در اپلیکیشن iTunes Store برای iOS، برروی Apple ID خود در پائین صفحه ضربه بزنید، sign in کنید و برروی Subscriptions ضربه بزنید. در هر یک از این‌ها شما می‌توانید اشتراک خود را لغو کنید، اگرچه تا پایان مدت زمانی که برای آن پول پرداخت کرده‌اید فعال باقی می‌ماند. شما برای گوش کردن به ایستگاه رادیویی Beats 1 نیازی به اشتراک ندارید. سایر ویژگی‌ها پس از اتمام اشتراک شما غیر قابل دسترسی می‌شوند اما در iTunes و Music قابل مشاهده باقی می‌مانند. برای پنهان کردن آن‌ها در iTunes، ارجحیت‌های آن را باز کنید، برروی General ضربه بزنید و در آن‌جا Apple Music را خاموش کنید؛ این کار iCloud Music Library را نیز غیرفعال می‌کند، بنابراین چنان‌چه قصد دارید آن را نگه دارید (شاید به علت این که می‌خواهید به iTunes Match کوچ کنید) Apple Music و Connect را در برگه‌ی Restrictions غیرفعال نمائید. در iOS، به Settings> Music بروید، Apple Music را خاموش کنید، سپس Restrictions را برای پنهان کردن Connect ست‌آپ کنید. (شما نمی‌توانید برگه‌ی Radio را در iOS غیرفعال کنید).


Apple Music در مقابل رُقبا: Apple را با جایگزین‌های دیگر مقایسه کنید.

به طور طبیعی، Apple Music از سوی سرویس‌های رقیب با رقابت شدیدی روبرو است که برخی از آن‌ها جلوتر از Apple وجود داشته‌اند در حالی که بقیه هنوز هم تلاش می‌کنند پیشنهادها و امکانات خودشان را ارائه نمایند. رقبا برروی دامنه‌ی وسیعی از دیوایس‌ها، از کنسول‌های بازی تا سیستم‌های اسپیکر چند اتاقی حضور دارند اما در این‌جا ما رقبای مستقیم را مقایسه می‌کنیم-آن‌هایی که اغلب می‌توانید برروی دیوایس‌های Mac و iOS خود و برروی سایر انواع دیوایس‌ها نیز بهشان دسترسی پیدا کنید.

طرز تفکر خود را عوض کنید

یک دلیل عمده برای ادامه‌ی استفاده از Apple Music، یکپارچه‌گی نزدیک آن با iTunes و سایر دیوایس‌های Apple است. کافی است iTunes را به iCloud Music Library خود متصل کنید تا با موسیقی آن‌لاین فعلی خود چند کلیک فاصله داشته باشید. هرچند Apple Music در ارائه‌ی این نوع ویژگی تنها نیست. به شکلی قابل توجه، طرح رایگان Google Play Music شما را قادر می‌سازد پنجاه هزار تِرَک را برروی ابر قرار دهید. هر یک از سرویس‌هایی که در جدول زیر نشان داده شده است خانواده‌ای از طرح‌های مختلف، که اغلب‌شان نرخ پائین‌تری برای تا حداکثر شش نفر که در یک آدرس واحد و مشابه زندگی می‌کنند ارائه می‌نمایند اما ببینید که دیوایس ارجح هر یک از این افراد با این سرویس سازگار است یا نه. چیزی که Apple Music ندارد این است که چهار رقیب دیگر توانایی دسترسی به کتاب‌خانه‌ی موسیقی را از طریق یک مرورگر وب فراهم می‌کنند. ممکن است به این ویژگی به چشم یک نقیصه نگاه نکنید اما دسترسی به موسیقی از هر جایی که با محدودیت روبرو هستید، مثلا برروی لپ‌تاپ محیط کار، ایده‌ی خیلی خوبی است. گزینه‌ی آزمایشی Apple Music سخاوتمندانه است ولی ما فکرمی‌کنیم شما مدت‌ها قبل از به پایان رسیدن آن سه ماه متوجه می‌شوید که آیا برای نیازهای‌تان مناسب است یا نه. گوگل در حال حاضر یک نسخه‌ی آزمایشی چهار ماهه ارائه می‌نماید.



:: موضوعات مرتبط: رایانه , ,
:: برچسب‌ها: music , موسیقی , icloud-music-library ,
تاریخ : دو شنبه 1 مرداد 1396
بازدید : 256
نویسنده : سعید ربیعی

 

James Hunt برای راه­ اندازی و کارکردن مجدد کامپیوتر شما چند توصیه دارد.
زمانی که شما از کامپیوتر زیاد استفاده ­کنید، ارزش واقعی آن را متوجه نمی­شوید. شاید بدانید که پردازنده چطور کار می­کند و به کار آن اطمینان دارید ولی اگر کار آن متوقف شود قبل از هر چیز توجه شما به خرابی جلب می­شود به این صورت که یک پیغام خطا یا هشدار مبنی بر درست کار نکردن آن دریافت می­کنید.

متاسفانه این مساله به همه سطوح کامپیوتری تعمیم داده نمی­شود. یکی از ساده­ترین کارهایی که کاربران انجام می­دهند این است که وقتی دکمه power را می­زنید، سیستم روشن می­شود و سیستم عامل اجرا می­شود و می­توانید با آن شروع به کار کنید. اما اگر این فرایند کار نکند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ از کجا باید تعمیر را شروع کنید؟ اگر جواب این سوال­ها را نمی­دانید تا آخر مقاله را بخوانید.

سخت­ترین مشکل کامپیوتر را می­توان به آسانی تعریف کرد به اینصورت که با زدن کلید power هیچ اتفاقی نمی­افتد. اگر به کسی برای تعمیر کامپیوتر کمک کردید، عبارت "هیچ اتفاقی نمی­افتد" بار معنایی بیشتری می­گیرد. گاهی این عبارت به معنای این است که ویندوز به داده­های ورودی پاسخ نمی­دهد و گاهی آن به معنای این می­باشد که هیچ چیزی روی صفحه نمایش نشان داده نمی­شود و کامپیوتر صدای اخطار می­دهد. اما از نظر لغوی این عبارت را این چنین بیان می­کنیم: شما کلید power را می­زنید و هیچ اتفاقی نمی­افتد، فن­ها و درایوهای سخت­افزاری هیچکدام کار نمی­کنند و هیچ تصویری روی صفحه نمایش ظاهر نمی­شود. این اتفاق یکی از بدترین اتفاق­هایی است که می­تواند برای کامپیوتر رخ دهد. اما ما خبرهای خوبی نیز داریم و این اتفاق خیلی هم بد نیست، پس باید در مقابل آن چکار کنیم؟ در این مقاله شما راه­حل این مساله را متوجه می­شوید.

عوامل بدیهی را حذف کنید

شما شرلوک هلمز نیستید، اما اگر دکمه power را فشار دهید و هیچ اتفاقی نیفتد، اولین کاری که باید انجام دهید اطمینان از به­حساب آوردن ساده­ترین عوامل است. کار نکردن دکمه power ممکن است در نتیجه چند عامل باشد. بنابراین تنها راه فهمیدن مشکل واقعی این است که در لیست عوامل مشکل­ساز، آنها را تک تک بررسی کنید و خط بزنید.

ما با واضح­ترین سوال که زمان کمی را برای جواب می­گیرد، شروع می­کنیم. آیا سیستم شما هنوز به برق وصل است؟ آیا سه­راهی برق روشن است؟ اصلا آیا پریز برق کار می­کند؟ اگر مدار برق خراب شود و یا بدون آن که شما متوجه باشید برق قطع شود، می­توان آنها را به­عنوان علت اصلی کار نکردن کامپیوتر به­شمار آورد. سوکت برق را با استفاده از وسیله­های مختلف مانند لامپ امتحان کنید. اگر از پریز سه­راهی استفاده می­کنید به آن کاری نداشته باشید و مستقیم به سراغ پریز اصلی بروید. زمانی که شما تامین کننده برق را تایید کردید، می­توانید حداقل یک عامل را از لیست خود حذف کنید.

قدم بعدی بررسی کامپیوتر است، اگر از جانب برق مطمئن شدید، باید بفهمید که چه زمانی آن به سیستم نمی­رسد. کابل برق یا کابل کامپیوتر را بررسی کنید که به­درستی وصل شده باشند. اگر سیستم رومیزی دارید، منبع تغذیه آن احتمالا یک کلید اصلی دارد، بنابراین مطمئن شوید که آن کلید روی حالت روشن (on) قرار دارد، اگر همه مواردی که ذکر کردیم به­درستی آماده استفاده است، خبرهای خوبی برایتان داریم زیرا ساده­ترین بخش در بررسی مشکل تمام شد و اکنون شما در مسیر درست در جهت فهمیدن مشکل قرار دارید.

اگر کابل یدکی برق یا کامپیوتر دارید، بهتر است آنها را نیز امتحان کنید. چنان چه سوکت اصلی کار می­کند و در جریان برق نیز مانعی وجود ندارد، احتمال دارد که مشکل از رابط برق باشد که جدا شده و یا فیوز از سوکت درآمده است. با تعویض کابل­ها شما این مساله را متوجه می­شوید. چنان­چه رابط برق یدکی ندارید، بهتر است به­سرعت فیوز قدیمی را با فیوزی جدید عوض کنید، قرار دادن فیوز جدید هیچ اشکالی ندارد. بنابراین احتمال این که ایراد از رابط برق باشد تا حدی حذف شود، بررسی کابل اصلی کامپیوتر کافی نیست زیرا آنها نباید با استفاده معمولی از جای خود جدا شوند.

اگر همه موارد را بررسی کردید و هنوز کلید power کار نمی­کند، می­توانید مطمئن باشید که مشکل اصلی یعنی روشن نشدن کامپیوتر در نتیجه موارد دیگر است. متاسفانه تنها گزینه­ای که باقی می­ماند گزینه فنی است که در نتیجه آن شما باید کامپیوتر را باز کنید. پس برای روش­های سریع و سخت آماده باشید.

بررسی دکمه power

اگر دکمه power کار نمی­کند و هیچ مشکلی هم بین کامپیوتر و منبع برق وجود ندارد، پس مشکل می­تواند از درون سیستم باشد. برای تعیین مشکل هیچ راهی غیر از آزمایش اجزای آن وجود ندارد. زمانی که شما دکمه power را فشار می­دهید، سیگنالی به مادربورد فرستاده می­شود سپس مادربورد نیز سیگنالی به منبع تغذیه می­فرستد، اگر این سیگنال دچار اختلال شود کامپیوتر شما روشن نخواهد شد. ما سعی داریم بفهمیم که سیگنال چرا و کجا دچار اختلال می­شود، بنابراین بهتر است این قطعات را به منظور یافتن مشکل بررسی کنید.

اولین چیزی که باید بررسی کنید دکمه power می­باشد. درون کیس کامپیوتر، شما باید بتوانید سیم­هایی که از دکمه power به مادربورد وصل هستند را پیدا کنید. اگر نتوانستید، ممکن است که آنها بیرون آمده باشند یا قطع شده باشند. پیدا نکردن آنها مشکل شما می­باشد. در هر صورت بررسی این که آنها به­درستی در جای خود قرار دارند، مهم است. سوکت­های برق معمولا در دو رنگ سیاه و سفید هستند و دو پین در انتهای آن قرار دارد، البته آنها می­توانند رنگی باشند و یا همراه با سوکت­های بزرگتری باشند.

زمانی که شما آنها را در جای خود قرار دادید، بررسی کنید که کابل­ها قطع یا شکسته نشده باشند. اگر این طور باشد شما باید کل دکمه power را عوض کنید. چنان­چه کابل­ها سالم باشند، بررسی کنید که آنها در جای درست روی مادربورد وصل شده باشند. در بسیاری از سیستم­ها شما تبدیلی با برچسب power و تبدیلی دیگر با برچسب reset خواهید دید. این دو تبدیل به پین­های روی مادربورد متصل می­شوند (معمولا نام پنل جلو را دارند) برای این کار شاید شما نیاز داشته باشید تا راهنمای مادربورد را بررسی کنید، برای آن که مطمئن شوید آنها را به کدام پین وصل کنید.

اگر دکمه power قبلا کار می­کرد اما ناگهان متوقف شده، بعید است که ایراد از پین­ها باشد شاید مشکل از سیم­ها باشد. راهی ساده برای تست آن جابه­جایی دوشاخه power و reset می­باشد، با این کار دکمه reset کامپیوتر به power تبدیل می­شود. اگر این راهکار عمل کرد حداقل شما متوجه می­شوید که مشکل از دکمه power است نه قطعه دیگر. (به­خاطر داشته باشید که پین­ها را به جای خود برگردانید). اگر آن عمل نکرد، دکمه power را خارج کنید و پین­ها را با استفاده از سوکت جامپر (عایق) یا آچار پیچ­گوشتی وصل کنید. با این کار سیگنال on فرستاده خواهد شد و به شما اجازه می­دهد تا خود کلید را کنار بگذارید.

اگر هیچ­یک از این راهکارها عمل نکرد بعید به نظر می­رسد که مشکل از دکمه power باشد، در این­صورت برای خبرهای بد آماده باشید، زیرا تنها دو مورد دیگر برای بررسی باقی مانده است: مادربورد و منبع تغذیه

بررسی منبع تغذیه و مادربورد

در این مرحله راه­حل آسانی که به شما بگوید منبع تغذیه یا مادربورد کدامیک خراب شده­اند وجود ندارد، البته در مورد منبع تغذیه چنان­چه مشکلی وجود داشته باشد، جایگزین کردن آن آسان­تر می­باشد.

با بررسی اتصال power به مادربورد شروع کنید که با استفاده از یک کانکتور 20 pin ATX یا24 pin ATX وصل شده است. مجددا اگر کامپیوتر شما قبلا کار می­کرد، اما اکنون کار نمی­کند بعید است که مشکل از نصب نادرست باشد، البته در سیستم­های جدید امکان خطا زیاد می­باشد. امکان دارد کانکتور شل یا آزاد شده باشد، البته این احتمال بعید است زیرا کانکتور ATX بست­هایی دارد که آن را در جای صحیح خود نگه می­دارد.

اگر کانکتور درست باشد، احتمال دارد که منبع تغذیه یا مادربورد شما خراب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. کمی هم احتمال دارد که سیستم برای راه­اندازی برق زیادی می­برد، درنتیجه باید وسایل برقی غیرضروری را از پریز بیرون بکشید. اما در این مرحله امکان دارد که قطعه­ای خراب باشد. اگر منبع تغذیه یدکی دارید اکنون زمان آن است که منبع تغذیه کنونی خود را کنار بگذارید (البته از منبع تغذیه دست دوم هم به­طور دائم استفاده نکنید زیرا آنها بسته به اینکه چقدر قدیمی هستند، بیشتر در معرض آسیب و خرابی قرار دارند).

چنان­چه منبع تغذیه یدکی ندارید، باید یکی بخرید تا ببینید که آیا منبع تغذیه کنونی شما خراب شده است یا خیر و با آن امکان انجام یک تست سریع وجود دارد. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک تستر منبع تغذیه (آن را از مغازه­ها می­توانید تهیه کنید) و اگر خیلی شجاع هستید، یک گیره کاغذ و چسب برق می­باشد.

اگر به هر علتی تمایل به استفاده از مورد دوم یعنی گیره کاغذ و چسب برق دارید، مراقب برق گرفتگی باشد. تا زمانی که آماده تست هستید، کابل منبع تغذیه را از پریز جدا نگه دارید و زمانی که آن به پریز وصل می­باشد، هیچ وسیله فلزی را لمس نکنید. اگر دچار اشتباه شوید، شوک برق 24 ولتی به شما وارد می­شود. اما نمی­توانیم بگوییم که هر شوک الکتریکی که طی این فرایند به شما وارد شود، بی­خطر است.

برای انجام تست گیره کاغذ را خم کنید و در نوار عایق بپیچید، در انتهای نوار بخش کوچکی از آن را باز بگذارید، اکنون آن را به شکل U خم کنید و سپس آن را به کانکتور 24 pin ATX که دارای سیم­های سیاه و سبز برای اتصال هستند، هدایت کنید. بعد از نصب درست منبع تغذیه آن را روشن کنید و اگر در مدار کامل کار کند، انرژی برق به­صورت عادی جریان می­یابد. اگر آن عمل نکرد منبع تغذیه احتمالا شکسته و باید بابت تعویض منبع تغذیه هزینه کنید که البته ارزش دارد.

اگر این راه حل را نیز انجام دادید و با فرض این که همه مراحل قبلی و مشکلات مربوط به تامین برق، کابل­های برق، منبع تغذیه، کلید power و کابل­های تعویض برق را رد کردید، تنها یک احتمال باقی می­ماند: خرابی مادربورد. این مشکل گران­ترین و سخت­ترین نوع مشکلات است که می­توان به آن توجه کرد. به همین دلیل ما آن را در آخر ذکر کردیم، اما خوشبختانه شما یک کار می­توانید انجام دهید و آن خریدن مادربورد جدید است.

بنابراین به­صورت آنلاین یک مادربورد جایگزین پیدا کنید و سپس برای استفاده نکردن از سیستم خود آماده باشید، زیرا دیگر کاری نیست که بتوانید انجام دهید. اگر تمایل دارید تا مجددا خطاها را بررسی کنید، ایده خوبی است. اما اگر نمی­خواهید، می­توانید مادربورد خود را جایگزین کنید و اگر هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است، قبل از آن که بابت مادربورد جدید هزینه کنید کاملا مطمئن شوید که کدام بخش خراب شده است.

چند تمرین مفید برای جبران شکست

هر شخص حساسی می­داند که داشتن یک برنامه مهم است، به این صورت زمانی که موقعیت به­طور اجتناب­ناپذیری بر علیه شما قرار می­گیرد، آماده خواهید بود. در اینجا ما مجموعه­ای از توصیه­های عملی و خوب به شما ارائه می­دهیم تا به شما کمک کنیم که برای روزی که کامپیوترتان خراب می­شود آماده باشید.

1)گرفتن بک­آپ­های منظم: اولین توصیه ما همان داستان قدیمی است که همواره با آن مواجه بوده­ایم. شما آن را به­خاطر می­آورید زیرا بارها تکرار شده است. اگر از همه فایل­های مهم بک­آپ­های منظم بگیرید، آن وقت خرابی جدی کامپیوتر شما از یک فاجعه بالقوه به بهانه­ای مناسب برای پاکسازی دستگاه تبدیل می­شود. با این کار دیگر نگرانی بابت از دست دادن موارد غیر قابل تعویض نخواهید داشت.

2)با روش­های بازیابی آشنا شوید: همیشه راه­های خروج اضطراری قبل از آن که به آن نیاز پیدا کنید، به شما نشان داده می­شود. به همین صورت شما نیز نگاهی به برنامه­هایی مانند Windows Recovery Console، تنظیمات Safemode و Bios می­اندازید، قبل از آن که واقعا به آن نیاز پیدا کنید. با این کار حداقل مطمئن می­شوید که هر زمان به آنها نیاز دارید می­توانید به آنها دسترسی داشته باشید و اگر فاجعه­ای رخ دهد، مجبور نخواهید بود که اطلاعات خود را در محیطی کاملا ناآشنا بازیابی کنید.

3)نگه­داشتن یک مجموعه به­روز بازیابی: مجموعه­های بازیابی با قیمت 10 پنی و به­صورت آنلاین موجود هستند. این گونه به نظر می­رسد که همه افراد مجموعه برنامه­ها و توزیع­های کوچک لینوکس را نگه می­دارند تا به فعالیت مجدد سیستم کمک کنند. اما تنها زمانی که نیاز دارید به استفاده از مجموعه بازیابی تکیه نکنید، در عوض یک USB به این منظور بخرید و مطمئن شوید که همیشه یک نسخه به­روز از مجموعه بازیابی را روی آن نگه دارید.

4)سخت­افزارهای یدکی را نگه دارید: شاید شما فکر کنید کارت­های گرافیک قدیمی و هارد درایوهای 100 گیگابایتی ارزش نگه داشتن ندارند اما روزی که کامپیوتر شما خراب شود، از این که قطعات یدکی را نگه داشته­اید خوشحال خواهید بود. اگر بتوانید موارد مهم­تر را حذف کنید، تشخیص مشکل بسیار ساده­تر می­شود. شاید روزی یک کابل یدکی برق دقیقا وسیله­ای باشد که شما نیاز دارید و به شما کمک می­کند تا تا بفهمید که آیا نیاز به خرید یک منبع تغذیه دارید یا خیر.

نشنیدن صدای بوق post

همان­گونه که در مقدمه اشاره شد زمانی که شما دکمه power را فشار می­دهید ممکن است که کامپیوتر به دلایل مختلفی روشن نشود. اگر سیستم شما روشن می­شود اما هنوز بالا نیامده، عوامل مشخصی وجود دارد که ارزش بررسی کردن را دارند و آنها به زمانی­که خرابی رخ دهد بستگی دارد.

برای مثال اگر شما دکمه power را فشار دهید و سیستم روشن شود، متوجه می­شوید که منبع تغذیه، مادربورد و دکمه power به­درستی کار می­کنند. سپس شما باید صدای بیپ post و صفحه بالا آمده را بشنوید. اگر نشنیدید تنها با صدای فن­ها، صدای سخت­افزارها و یک مشکل باقی خواهید ماند.

معمولا این وضعیت به­دلیل خوب کار نکردن CPU ایجاد می­شود، بدون CPU مادربورد شما یک تکه مدار است. بوق­های خطای مادربورد (beep code) نشان­دهنده ارتباط مشکل پیش آمده با قطعات اصلی سیستم هستند، اگر CPU کار کند شما آنها را می­شنوید.

اگر دستگاه روشن نمی­شود، آن را خاموش کنید و CPU را بررسی کنید که به­درستی در جای خود نصب شده باشد. اگر کماکان دستگاه کار نکرد، امکان دارد که مشکل از CPU و یا ارتباط مادربورد با CPU باشد، تشخیص هیچیک از این مشکلات راحت نیست. اشکالات واضح را بررسی کنید مانند آسیب مادربورد یا پردازنده. اگر هیچ یک از اینها را تشخیص ندادید باید به­دنبال راهی برای حذف احتمالات باشید.

انتقال یک پردازنده از انتقال مادربورد آسان­تر است. بنابراین اگر شما سیستم یدک با سوکت سازگار با آن را دارید، CPU خود را به آن انتقال دهید و ببینید که آیا کار می­کند یا خیر. اگر سیستم یدکی ندارید، می­توانید CPU جدید بخرید و امیدوار باشید که مادربورد خراب نشده باشد. البته این خرابی­ها بهانه­ای می­شود تا شما پردازنده و مادربورد خود را آپگرید کنید.

دقت کنید که شاید هنوز مشکل از منبع تغذیه باشد پس قبل از آنکه صدها پوند صرف خرید دستگاهی جدید کنید به این مساله توجه کنید. اگر منبع تغذیه به اندازه کافی برق را تامین نمی­کند، سیستم روشن می­شود به­علت اینکه برای مثال کارت گرافیک قدرتمند است حتی اگر ظرفیت الکتریکی کافی برای شروع فرایند مناسب راه­اندازی نداشته باشد، فن­ها و قطعات کوچکتر نیز روشن می­شوند اما CPU کار نمی­کند. برای بررسی CPU قطعات پر مصرف را جدا کنید و یا اگر منبع تغذیه دیگری دارید از آن استفاده کنید. این یک اتفاق نادر است، بنابراین خیلی قطعات یدکی را داخل سیستم قرار ندهید مگر آن که قطعات دیگر را از بین برده­اید.

بوق­های خطای مادربورد (Beep Codes)

اگر سیستم شما بعد از آن که فرایند راه­اندازی شروع شد، متوقف شود زمان بیشتری دارید تا بفهمید مشکل از کجاست به این علت که به بوق­های خطای مادربورد دسترسی دارید.

اگر مطمئن نیستید که چیزی شنیده­اید، احتمالا خوش­شانس هستید، در غیر این صورت باید حداقل با یک بوق خطای مادربورد آشنا باشد. صدای کوتاه بوق از اسپیکر کامپیوتر که در هر بار راه­اندازی سیستم اتفاق می­افتد به شما می­گوید سیستم در شرایط خوبی قرار دارد. اگر خوش­شانس باشید، بوق دیگری نمی­شنوید.

اگر بدشانس باشید، بوق­های متوالی و متفاوت خواهید شنید. احتمال دارد که شما چهار بوق بلند، دو بوق کوتاه، دو بوق کوتاه دیگر و سپس دو بلند یا هر مدل دیگر بشنوید. باید راهنمای مادربورد را چک کنید، نحوه بوق­ها نشان می­دهد که اشکال سیستم شما از کجاست. مدل­های خاص بوق به ایرادات RAM یا گرافیک و یا حتی تنظیمات Bios مربوط می­شوند. آنها می­توانند بسیار خاص باشند به این صورت که اگر شما می­دانید کدهای بوق به کجا مربوط می­شوند، حل مشکل آسان (نه لزوما کم­ارزش) می­شود.

مساله مهمی که باید از آن آگاه باشیم این است که کدهای بوق بین تولیدکنندگان مختلف یکسان نیستند، حتی در نسخه­های مشابه مدل سخت­افزار، این کدها می­توانند متفاوت باشند. زمانی­که در جستجوی کدها هستید حتما اطمینان حاصل کنید که کدهای مورد بررسی مربوط به سیستم درست می­باشند، در غیر این صورت شما برای حل مشکل غلط تلاش خواهید کرد.

زمانی که مشکل بررسی شد، سیستم شما آزادانه شروع به فرایند راه­اندازی می­کند و سپس به جای بعدی که امکان دارد مشکل از آنجا باشد می­رسیم.

مشکل در راه­ اندازی سیستم

برای فرایند راه­اندازی، سیستم در هارد دیسک اصلی به دنبال بخش (sector) راه­اندازی (گاهی اوقات رکورد راه­اندازی نیز نامیده می­شود) می­گردد. این بخش به سیستم، اطلاعاتی راجع به چگونگی ادامه فرایند می­دهد. به­طورکلی، خطای راه­اندازی دیسک زمانی رخ می­دهد که بخش راه­اندازی پیدا نشود. پس گام بعدی تعیین چرایی این اتفاق است. با فرض این که شما درایوی نصب شده دارید، عوامل متعددی می­توانند باعث خطای راه­اندازی دیسک شوند.

شایع­ترین عامل (و البته ویرانگرترین)، مشکل فیزیکی در دیسک می­باشد. در این شرایط کار کمی از دست شما بر­می­آید به جز عوض کردن دیسک و فرستادن آن برای بازیابی اطلاعات، البته اگر بک­آپ­های گرفته شده به­روز نباشد. تشخیص مشکلات فیزیکی روی هارددرایوها مثل احتمال شکستگی دیسک نسبتا آسان می­باشد. اما اگر در مورد شکستگی مطمئن نیستید (یا درایو SSD دارید) قبل از این که دیسک را به زباله بیاندازید، آن را در سیستمی دیگر امتحان کنید شاید خوش­شانس باشید و آن نشکسته باشد.

اگر هارددرایو نشانه مشخصی از آسیب دیدن را نشان ندهد پس امکان دارد که مشکل از سیستم شما باشد یعنی در واقع دستگاهی نامناسب است که راه­اندازی می­شود. بیشتر سیستم­ها، سخت­افزارهای درایو USB و سی­دی­های راه­اندازی یا هارددرایوهای راه­اندازی را برای بررسی انتخاب می­کنند. بنابراین در خطاهای جدی می­توانید از دیسک بازیابی استفاده کنید. شما می­بینید که سیستم ادعا می­کند که سخت­افزار راه­اندازی در دستگاه دچار اختلال شده و غیرقابل استفاده است، به این ترتیب باید قبل از ری­استارت سیستم، فلش درایو USB را از آن خارج کنید.

اگر کامپیوتر شما از هارددرایو صحیح سیستم را راه­اندازی می­کند، پس علت دیگر خطا می­تواند اختلال در بخش راه­اندازی باشد. در این موقعیت تنها بخش کوچکی از اطلاعات (شاید اطلاعاتی خاص) امکان آسیب دیدن دارد و در اکثریت مواقع بقیه اطلاعات درایو پاک نخواهد شد ولی اگر شما نتوانید سیستم عامل را راه­اندازی کنید، به آن اطلاعات نیز نمی­توانید دست پیدا کنید.

سریع­ترین راه برای اصلاح بخش راه­اندازی، برنامه Windows Recovery Console می­باشد. سیستم را با CD ویندوز یا دیسک نجات (rescue disk) راه­اندازی کنید. وارد Recovery Console شوید و سپس فرمان­های لازم برای ویندوز خود را وارد کنید، احتمالا این فرمان­ها شامل fixboot یا fixmbr خواهد بود، ببینید که کدام فرمان با فرایند نصب شما سازگار می­باشد و همان را انتخاب کنید. در صورت موفقیت، این فرمان­ها، یک بخش جدید راه­اندازی برای پارتیشن کنونی سیستم می­نویسند (که در ویندوز شما به درایو C شناخته شده است) سپس شما باید دیسک راه­اندازی ویندوز را از سیستم خارج کنید و از فرمان exit برای ری­استارت کردن سیستم استفاده کنید و سپس ویندوز به­صورت عادی ری­استارت می­شود.

مراقب باشید که اگر بیشتر از یک سیستم عامل نصب­شده دارید، فرمان­های fixboot و fixmbr احتمالا آن سیستم­عامل­ها را از دسترس خارج می­کند. اما اگر فردی هستید که دو سیستم عامل را با هم اجرا می­کنید احتمالا از این مساله اطلاع دارید. برای بیشتر کاربران این محدودیت نگرانی به­همراه نخواهد داشت.

گر این تلاش­ها با شکست مواجه شود، اطلاعات روی دیسک پاک می­شود و از بین می­رود اما حتی این اتفاق هم آخرین راه نیست. یک برنامه بازیابی می­تواند برخی از اطلاعات یا همه آنها که ذخیره شده­اند را بازیابی کند. البته از آنجا که فرایند بازیابی طولانی است و نیاز به استفاده از نرم­افزار دیگری دارد، بهتر است این فرایند در محیط ویندوز انجام شود. سعی کنید تا سیستم عامل خود را با CD یا فلش­درایو راه­اندازی کنید و سپس بدون نوشتن اطلاعات به دیسک دست خواهید یافت. وقتی که فایل­های خود را بازیابی کردید، احتمالا باید ویندوز را دوباره نصب کنید اما حداقل سیستم شما مجددا کار می­کند.

در نهایت باید بگوییم که تعمیر یک سیستم خراب، تجربه ارزشمندی است که به شما درباره اتفاقاتی که پشت صفحه نمایش در حال بارگیری و پیغام­های ظاهر شده می­افتد، مطالب مفیدی می­آموزد. به همه چیز آرام نگاه کنید و در نظر داشته باشید که هیچ خطایی به نام خطای غیرقابل جبران وجود ندارد. تنها یک هارددرایو شکسته می­تواند تمام اطلاعات شما را نابود کند که این اتفاقی نسبتا نادر می­باشد. هر اتفاق دیگر تنها یک مانع برای غلبه بر مشکل تلقی می­شود و هر قدر که شما به پیغام­های خطایی که می­بینید توجه کنید و به روش منطقی خود ادامه دهید، امکان بیشتری برای نجات کامپیوتر خود از موقعیت خطرناک دارید. زمانی که شما دستورالعمل­های گفته شده را انجام دهید، هر وقت که دکمه power را فشار دهید و سیستم به­صورت عادی راه­اندازی شود، حس خوشحالی بیشتری خواهید داشت.

 



:: موضوعات مرتبط: رایانه , ,
:: برچسب‌ها: کامپیوتر , power , سیستم , cpu ,
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1396
بازدید : 243
نویسنده : سعید ربیعی

گاهی پشت سر هم خمیازه می‌کشید، اما خبری از روی هم رفتن پلک‌ها نیست. همه‌ می‌خواهند خواب با کیفیت داشته باشند، اما بسیاری از ما، غَلت زدن در رختخواب و ساعت‌ها پهلو به پهلو شدن را تجربه می‌کنیم تا سرانجام به خواب برویم. با این حال همه سزاوار خوابی خوش هستند. در این مقاله می‌توانید با ۱۰ ترفند ساده برای اینکه در کمتر از ۳۰ ثانیه خواب‌ تان ببرد، آشنا شوید.

 

۱. قبل از خواب کتاببخوانید

قبل از خواب کتاب بخوانید تا راحت‌تر بخوابید.

یکی از بهترین و معروف‌ترین ترفندهای خوابیدن، خاموش کردن چراغ‌های اضافه، رفتن زیر پتو و خواندن کتاب قطور است. نیاز نیست کتابی روشنفکرانه انتخاب کنید، بلکه گاهی کتابی خسته‌کننده یا کسالت‌بار ممکن است به خوبی شما را به عالم خواب ببرد. خواندن، شما را وادار می‌کند تا از لوازم الکترونیکی‌تان و وسایلی که ذهن شما از نظر دیداری تحریک می‌کنند، جدا شوید و در نتیجه راحت‌تر بخوابید. بنابراین دفعه‌ی بعد که در خوابیدن مشکل داشتید، یکی از کتاب‌های کتابخانه‌تان را بردارید. شاید این کار بهترین راه حل برای خوابیدن باشد.

 

 

۲. ساعت مشخصی برای خوابیدن تنظیم کنید

تعیین زمان خاصی برای رفتن به رختخواب، شما را وادار می‌سازد که هر شب در آن ساعت بخوابید و این کار به دلیل اینکه سریع‌تر به رختخواب می‌روید، بسیار مفید خواهد بود. عمل به این نکته، نه تنها از نظر فیزیکی، بلکه از نظر روانی هم به شما کمک می‌کند. تنظیم ساعت برای خواب، به ذهن‌تان یادآوری می‌کند تا تشخیص دهد که این زمان برای شما به معنای دست از کار کشیدن و آرامش یافتن است. هم‌چنین این کار باعث تنظیم سطوح سروتنین و ملاتونین مغزتان خواهد شد و ساعت بدن‌تان را متعادل می‌سازد. به طور خلاصه، این کار فواید بسیاری دارد و برای اینکه سریع‌تر به خواب بروید، قطعا ضروری است.


 

۳. رژیم غذایی سالم داشته باشید

همه می‌دانیم و حتی باور داریم که، رژیم غذاییِ سالم مزایای بسیاری دارد، اما واقعا به آن عمل نمی‌کنیم. با این حال بدانید برای داشتن خوابی بهتر، ارزش دارد که رژیم غذایی‌تان را تنظیم کنید. تحقیقات نشان داده است که افزایش مصرف میوه و سبزیجات، باعث افزایش کیفیت خواب شده و مدت زمان به خواب رفتن را، به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد، زیرا باعث بالا رفتن سطح منیزیم، پتاسیم و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن‌تان می‌شود. حتی اضافه کردن مقدار بیشتری گوشت بوقلمون که سرشار از تریتوفان است، باعث القای حس خواب‌ آلودگی در شما شده و فاصله‌ی زمان بیداری تا خوابیدن را کمتر می‌کند.


 

۴. اتاق‌تان را خنک نگه دارید

اتاق سرد برای خواب مناسب‌تر از اتاق گرم است.

راه حل دیگر برای سریع‌تر خوابیدن، تا حد امکان خنک نگه‌داشتن دمای اتاق است، اما باید مراقب بود خیلی سرد نشود. سال‌ها مطالعات علمی نشان داده‌اند که در زمان تلاش برای خوابیدن، دمای بدن‌تان بسیار با اهمیت است؛ چنان‌که در هنگام خواب دمای بدن به طور طبیعی کاهش می‌یابد. بنابراین خنک بودن اتاق خواب مهم است. همان‌طور که پس از یک حمام داغ به خاطر کاهش دمای بدن‌تان احساس خواب‌آلودگی می‌کنید، بهترین کار در زمان خواب، باز کردن پنجره یا روشن کردن پنکه برای خنک نگه داشتن هواست.

۵. قبل از خواب یوگا تمرین کنید

اگر علاقه‌مند به انجام کاری تا حدی غیرمتعارف هستید، تحقیقات پیشنهاد می‌دهند که انجام یوگا می‌تواند بدن‌تان را آرام ساخته و کمک کند تا در زمانی کوتاه‌تر به خواب بروید. یوگا به عنوان ترفندی برای خوابیدن، مدت طولانی است که مشتریان زیادی پیدا کرده و ارزش امتحان کردن را دارد. مجموعه حرکاتی خاص مثل «سلام بر ماه» که به آرامی و با ملایمت انجام می‌شوند، باعث افزایش احساس آرامش و خروج درد‌هایی از بدن‌تان خواهد شد که احتمالا پیش از این در طول شب باعث بی‌خوابی‌تان می‌شدند. یوگا به خاطر فوایدی که برای سلامتی دارد، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، پس اگر شبی بی‌خواب شُدید کافی است دست خود را برای انجام یکی از حرکات یوگا بالا ببرید و بلافاصله آرام شده و به خواب بروید.

 

 

۶. تمرکز ذهن انجام دهید

مراقبه ذهن را آرام کرده و خواب را تسهیل می کند.

انقلاب تمرکز ذهن در حال درنوردیدن همه‌ی شهرها و فرهنگ‌هاست و به عنوان راهکاری مفید برای هر کسی که نیاز به کمک دارد، معرفی می‌شود و البته دلیلی خوب هم برای آن وجود دارد. در واقع همیشه از تمرکز ذهن به عنوان نوعی درمان برای هر بیماری فیزیکی یا روانی یاد می‌شود که در اینجا بیماری مدنظر ما، مشکل در خوابیدن است. تمرکز ذهن به شما کمک می‌کند تا ذهن مضطرب‌تان را آرام کرده و با تمرکز بر تنفس آهسته و منظم‌تان بتوانید بهتر بخوابید. در واقع «تنفس اوجایی (ujjayi)» یا تنفس صدایاقیانوس» از بهترین تکنیک‌ها برای آرام شدن و به خواب رفتن است. (در هر دو نوع تنفس، عمل دم و بازدم به چند مرحله تقسیم شده و برای هر مرحله تکنیک مشخصی پیاده می‌شود)

۷. مقداری شیر گرم بنوشید

گاهی داستان‌های قدیمیِ مادربزرگ‌ها، نشانه‌هایی از منطق و واقعیت در خود دارند. مثلا این گفته‌ی قدیمی که نوشیدن شیر گرم به خوابیدن کمک می‌کند، نه تنها درست است بلکه ترفندی مفید برای کسانی است که می‌خواهند زودتر به خواب بروند. البته به دلیل بحث‌های پیرامون اثرگذاری تریپتوفان در خوابیدن، در حال حاضر تردیدهایی وجود دارد که شیر گرم یا نوشیدنی‌هایی با پایه‌ی شیر، باعث خواب‌ آلودگی می‌شوند؛ با این حال روان‌شناسان اثر ناخودآگاه نوشیدن شیر گرم را در نظر می‌گیرند، که به تجربه‌ی نوزادی و زمان نوشیدن شیر مادر و آرامش همراه با آن مربوط است. بنابراین به جای استفاده از چشم‌بند خواب، یک لیوان شیر گرم بنوشید تا در موقع بیدار شدن اول صبح، احساس بهتری داشته باشید.

۸. مصرف کافئین را قطع کنید

یکی از بهترین ترفندهای خوابیدن، قطع اعتیادآورترین ماده‌ی شیمیایی رایج است: درست حدس زدید، کافئین! بله، همه‌ی ما در روز مقداری کافئین را چه با چای و قهوه و چه با شکلات مصرف می‌کنیم. با این حال اگر می‌خواهید مطمئن شوید که در سریع‌ترین زمان ممکن به خواب می‌روید، مصرف کافئین را از زمانی مشخص در روزتان قطع کنید. مطالعات نشان می‌دهد قطع کافئین قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر هم کیفیت خواب را افزایش می‌دهد و هم زمان به خواب رفتن را سریع‌تر می‌کند. پس برای اینکه مقداری پیشرفت در بهبود روند خوابیدن‌تان ببینید، قهوه یا چایعصرانه را از برنامه‌تان حذف کنید.

۹. لوازم الکترونیکی را خاموش کنید

لوازم الکترونیکی را خاموش کنید تا خواب راحت‌تری را تجربه کنید.

یکی از مهم‌ترین ترفندهای خواب برای افراد امروزی و مدرن، دور کردن لوازم الکترونیکی از اتاق خواب و کنار گذاشتن‌شان است. مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که نور آبی لوازم الکترونیک، توانایی مغزتان برای آغاز آرام شدن جهت خوابی با کیفیت بهتر را مختل کرده و حتی قبل از خواب، آرامش را از شما می‌گیرد. در عوض، سعی نمایید تا لپ‌تاپ، موبایل یا تبلت خود را یک ساعت پیش از خواب، خاموش کنید تا ذهن‌تان به خوبی آرام گیرد و در نتیجه به کیفیت خوابی که سزاوار آن هستید، برسید.

 

۱۰. پرده‌های ضخیم بخرید

اگر به دنبال ترفندی راحت و مفید برای خوابیدن هستید، بهتر است برای خرید پرده‌های ضخیم هزینه کنید. وقتی انواع نور از لامپ حیاط همسایه و چراغ‌های خیابان تا نور ماشینی که ساعت ۱ نصف شب از کوچه رد می‌شود، بر اتاق شما تأثیر می‌گذارد، خوابیدن سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد. پرده‌های ضخیم نه تنها مانع رسیدن نور می‌شوند، بلکه کمک می‌کنند تا برای زمانی طولانی بخوابید و هیچ اختلالی در خواب‌تان ایجاد نشود.



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ترفند , ,
:: برچسب‌ها: اختلالات خواب , زندگی سالم ,
تاریخ : دو شنبه 10 تير 1396
بازدید : 275
نویسنده : سعید ربیعی

زندگی امروزی به قدری پر دردسر و پر مشغله شده که تقریبا هیچ کس فرصت کافی برای فکر کردن به برخی کارهای ساده را ندارد. ما در طول روز کارهای روزمره و روتین زیادی مانند مسواک زدن، پوشیدن کفش و یا استفاده از عطر را انجام می دهیم، غافل از آن که می توان با استفاده از ترفند ها و راهکار هایی هوشمندانه، آن ها را بسیار راحت تر از قبل انجام داد و حتی نتیجه بهتری گرفت.

ما در این مقاله قصد داریم ۲۰ ترفند و حقه جالب برای آسان تر کردن زندگی و کارهای روزمره را به شما نشان دهیم. تصاویر و توضیحات زیر، به شما در انجام کارها کمک خواهند کرد. بنابراین پیشنهاد می دهیم آن ها را ببینید و توضیحات را بخوانید.

۱- رشد دادن گل های رز از قلمه

155

شما می توانید با استفاده از این ترفند به راحتی گلهای رز را از قلمه رشد دهید. قبل از آن که آن ها را بکارید، انتهای قلمه ها را درون سیب زمینی های کوچک قرار دهید. رطوبیت و مواد مغذی که درون سیب زمینی وجود دارد، باعث می شود ریشه های ناشی از قلمه ها سالم و محکم باشند.

۲- کفش های ضد آب

156

برای آن که کفش های خود را در برابر آب مقاوم کنید، تنها به یک سشوار و موم زنبور عسل نیاز دارید. موم را روی تمام نقاط کفش خود بمالید. سپس سشوار را روی آن بگیرید؛ تا جایی که موم کامل ذوب شود و دیگر هیچ اثری از آن مشاهده نگردد. اکنون کفش شما ضد آب شده است.

۳- خشک کردن سریع لباس ها

157

اگر خشک کن در دسترس قرار ندارد و یا آن که می خواهید لباس هایتان سریع خشک شوند، می توانید از این ترفند بهره بگیرید. لباس مرطوب را روی یک حوله خشک قرار دهید. حوله و لباس را به صورت رول بپیچانید. حوله را تا جایی فشار دهید که تمام آب اضافی از لباس خارج گردد. پس از آن لباس را آویزان کنید تا کامل خشک شود.

۴- از بین بردن بوی کفش

158

می توانید با قرار دادن چای کیسه ای در کفش ها، بوی بد آن ها را از بین ببرید. اگر در کفش هایتان رطوبت نیز وجود دارد، ترکیبی از برنج و جوش شیرین را درون آن ها قرار داده و بگذارید ترکیب چند روز در کفش ها باقی بماند.

۵- رهایی از کفش های تنگ

159

اگر کفش های جدیدی که به تازگی خریده اید، پای شما را اذیت می کنند، تا آن جا که می توانید درون آن ها را با روزنامه مرطوب پر کنید. بگذارید کفش ها خشک شوند و سپس روزنامه ها را در بیاورید.

۶- روشن کردن آتش

160

چیپس ها تنها برگه های خوشمزه سیب زمینی نیستند. روغن، چربی و مواد شیمیایی موجود در آن ها، می تواند آن ها را به ماده ای مناسب برای روشن کردن آتش تبدیل نماید.

۷- پیدا کردن اشیای کوچک گمشده

161

شما می توانید با استفاده از جارو برقی تمام اشیای کوچک مانند گوشواره را به راحتی پیدا کنید. کافی است روی ورودی لوله آن، یک جوراب و یا پارچه بکشید و سپس منطقه را جارو نمایید.

۸- بطری آب دارای زمان

162

شما با استفاده از این روش می توانید میزان آب دریافتی خود را اندازه گیری کنید. توسط مارکر روی بطری خطوطی ترسیم نمایید و زمان را کنار خط کشیده شده بنویسید. اکنون بطری همانند دستگاه یادآوری بصری عمل می کند.

۹- تمیز کردن لکه های کاسه توالت

163

یک قوطی نوشابه را در کاسه توالت بریزید و بگذارید مایع یک شب در آنجا بماند. سپس آن را با آب و صابون بشویید و سیفون را بکشید.

۱۰- باز کردن راه آب ها

164

به مدت یک دقیقه درون راه آب، آب گرم بریزید. سپس یک پیمانه جوش شیرین را به راه آب ریخته و پس از آن یک پیمانه سرکه را به دو مورد قبلی اضافه نمایید. بار دیگر درون راه آب، آب گرم بریزید.

۱۱- تمیز کردن سر دوش

165

برای این کار، یک کیسه را با سرکه سفید پر کنید و آن را با استفاده از کش و یا طناب، دور سر دوش بپیچید. بگذارید یک شب در سرکه خیس بخورد و سپس کیسه را بردارید. خواهید دید که سر دوش همانند روز اولش شده است.

۱۲- جلوگیری از افتادن دکمه ها

166

کافی است روی الیاف های آن مقداری لاک ناخن بمالید تا دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.

۱۳- از بین بردن بوی بد بدن

167

اگر عطر خود را فراموش کرده و قصد دارید خوش بو باشید، یک لیمو، پرتقال یا نارنگی را نصف کرده و آن را روی پوست خود بمالید. به این ترتیب، بوی بد بدن از بین خواهد رفت.

۱۴- تقویت بلندگوی تلفن هوشمند

168

موبایل خود را درون لیوان یا ظرف قرار دهید تا صدای آن تقویت شود.

۱۵- افزایش عمر یخ ها در یخدان

169

روی آن ها نمک بریزید تا برای مدت بیشتری باقی بمانند و ذوب نگردند.

۱۶- نفس خنک و تازه

170

اگر مسواک زدن را فراموش کرده اید و یا آن که خمیر دندان تمام شده است، می توانید یک سیب نوش جان کنید تا نفستان تازه و خنک گردد.

۱۷- درست کردن شمع با استفاده از مرکبات

171

شما می توانید با به کار گیری این ترفند، خانه خود را برای چند ساعت خوش بو نگه دارید. درست کردن شمع با استفاده از پوست لیمو یا پرتقال، برای مدت طولانی منزل شما را معطر خواهد کرد.

۱۸- باز کردن درب های سفت و گیر کرده

172

راه های زیادی برای باز کردن درب شیشه ها وجود دارد. یکی از بهترین و موثر ترین آن ها، استفاده از چسب داکت (لوله) است. اگر وسیله یاد شده در دسترس قرار نداشت، به مدت یک یا دو دقیقه روی درب آب گرم بگیرید، آن را تمیز کنید و سپس دوباره تلاش نمایید. غوطه ور کردن درب در آب گرم نیز همین اثر را خواهد داشت.

۱۹- ترفند قاشق چوبی

173

ترفند های قدیمی هیچگاه کاربردشان را از دست نمی دهند. برای جلوگیری از سر ریز شدن قابلمه، یک قاشق چوبی را روی آن قرار دهید. اگر قابلمه بخواهد سر ریز شود، قاشق حباب ها را از بین برده و به سرعت جلوی این اتفاق را می گیرد.

۲۰- باز کردن سیم کارت بدون استفاده از وسیله مخصوص

174

یک کلیپس کاغذ را درون حفره درگاه سیم کارت قرار دهید و سپس آن را بکشید تا پوشش آن باز شود.



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ترفند , ,
:: برچسب‌ها: ترفند , ترفندهای زندگی , حقه های زندگی , خلاقیت , کارهای خلاقانه , کارهای مبتکرانه ,
تاریخ : دو شنبه 27 فروردين 1396
بازدید : 224
نویسنده : سعید ربیعی

                      میهن مارکت؛ سامانه آنلاین مقایسه قیمت فروشندگان و اطلاع رسانی تجاری

امروزه برای خریداران کالاها و خدمات، اینترنت و به شکل کلی فضای مجازی، کسب اطلاعات در مورد کالاها و مشاهده قیمت و شرایط متنوع خرید را تسهیل کرده است.

ولی مشکل دیگری که به موازات توسعه این امکانات به وجود آمده است، تنوع و ازدیاد مراکز فروش و عرضه کالاها و خدمات و یا منابع متعدد اطلاع سانی محصولات، به شکل روز افزون است. این مشکل خیلی سوالات و ابهامات برای کاربر به وجود می آورد، از جمله:


دقیقا چه کالایی بخرم؟
کدام برند را بخرم؟
از کدام فروشگاه آنلاین، یا فروشگاه سنتی حاضر در فضای مجازی خرید کنم؟
قیمت ها را چطور مقایسه کنم؟
وضعیت ضمانت های کالاها چگونه است؟
چه اخبار و فن آوری یا مدلهای جدیدی وارد بازار شده یا درحال ورود هستند؟
آیا امکان خرید کالای دست دوم بجای نو و صرفه جویی چشمگیر در هزینه برای من وجود دارد؟
و سوال و ابهامات از این دست..

در این میان راه حلی که در کشورهای پیشرو و توسعه یافته فضای سایبری، بکار گرفته میشود، وب سایتهای اطلاع رسانی و مقایسه قیمت هستند.
در ایران نیز میهن مارکت اولین وبسایت ایرانی میباشد که از سال 1388 در این زمینه شروع به کار کرده و درحال حاضر نیز فعال است.

در میهن مارکت میتوانید:

- قیمت فروشگاه های معتبر سنتی و فروشگاه های اینترنتی هر کالا را در یک صفحه مشاهده و مقایسه کنید.


- با اطمینان خاطر  بیشتری فروشنده کالا را گزینش کنید، چون فروشندگان دست کم از فیلتر میهن مارکت گذشته اند.


- مشخصات و نظرات احتمالی درج شده کاربران آن کالا را بدون سانسور، مطالعه کنید و شما نیز نظرات و تجربیات خود را در مورد کالاها، برندها و شرکتها به اشتراک بگذارید.


- لیست قیمت های روز، برمبنی برند یا کالای مورد نظر دریافت کنید. 


- اخبار مرتبط با شرکتها، فن آوری ها، کالاها و برندها را مطالعه کنید.


- اگر شخصی کالای مورد نظر شما را بشکل دست دوم آگهی کرده است، آن ها را مشاهده نمایید یا خودتان آگهی درج کنید.


- اگر فروشنده ای برای کالایی تخفیف ویژه ای در نظر گرفته است، از آن مطلع گردید.


- در صورت خرید از فروشندگان، تجربه و نظر خود را برای مشاهده سایرین درج کنید، و حتی امکان شکایت و پیگیری شکایت شما، در چهارچوب اختیارات قانونی میهن مارکت، به عنوان حامی شما وجود

دارد.


- از امکانات جانبی مثل خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض، خرید انواع گیفت کارت، مشاهده قیمت روز دلار و طلا هم بهره ببرید.


- با عضویت در خبرنامه و شبکه های اجتماعی، اطلاعات جالب و مفیدی را دریافت کنید.



با استفاده از این گروه سایتها که قدیمی ترین و پیشرو ترین آنها، میهن مارکت هست، میتوانید پاسخ سوالات و ابهامات مطرح شده در ابتدا این گزارش را نه تنها در یک سایت، بلکه برای کالاهای بسیاری در یک صفحه، بیابید.


نکته مهم دیگر اینکه، کیفیت و کارایی این خانواده از سایتها، بسیار مبتنی بر همکاری و اشتراک تجربیات کاربران میباشد، پس با صرف زمانی اندک و درج نظرات خود بر روی کالاها یا شرکت هایی که تجربه و شناختی از آنها دارید، به سایر کاربران در انتخاب کالا، فروشنده و ضمانت بهتر کمک کنید. همینطور میتوانید با توصیه فروشندگان خوب و معتبری که میشناسید به عضویت در خانواده فروشندگان قیمت گذار در میهن مارکت، این خانواده و امکان انتخاب کاربران را گسترش دهید.

میهن مارکت در بسیاری از زمینه های کاری مدتهاست که فعالیت چشمگیری داشته و فروشندگان عضو، رقابت قیمت و کیفیت فروش بالایی را دارا هستند. برخی از آن زمینه ها به شرح زیر میباشند:

- ماشینهای اداری :
     پرینترها، فتوکپی، کارتریج، ویدئو پروژکتور و لوازم، اسکنر و بارکدخوان، صندوق فروشگاهی، تلفن سانترال و ...
 
- قطعات اصلی و جانبی کامپیوتر :
     پردازنده (CPU)، مادربرد، کارت گرافیک، رم، هارد دیسک و کلا ذخیره کننده های متنوع، مانیتور، موس، کیبورد، کیس و پاور ( منبع تغذیه )، درایوهای نوری، و ...

- لپ تاپ، تبلت، کامپیوترهای کامل و سرورها:
     لپ تاپ، تبلت، All in One ها، mini PC ها، کامپیوتر های تخصصی اسمبل شده، Rig Mining ( پکیج های ماینینگ ) و ...

- دوربین های دیجیتال و لوازم
- گوشی موبایل و لوازم
- تلویزیون و سینمای خانگی
- لوازم برقی خانگی
- کنسول های بازی
- تجهیزات امنیتی و دوربینهای مداربسته
- ابزارآلات صنعتی و تجهیزات مهندسی
- لوازم ورزشی، کمپ و کوهنوردی
- لوازم ماساژ و استراحت
- و گروه های کالایی متنوع و مختلف دیگر ...


برای آشنایی و پیوستن به شبکه های اجتماعی میهن مارکت نیز، اینجا کلیک کنید.


                   میهن مارکت؛ اولین پرتال اطلاع رسانی کالاها و مقایسه قیمت فروشندگان



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: لیست قیمت میهن مارکت , میهن مارکت بانه , میهن مارکت موبایل , تهران مارکت , میهن مارکت ساعت , میهن مارکت تلویزیون , میهن مارکت لب تاب , فروشگاه میهن کالا , ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کافه شهر و آدرس cafeshahr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com